جنایت اشغالگران در غزه با بمب‌های آمریکایی

مدیر ارتباطات دولتی غزه گفت که اشغالگران با موشک‌های غول پیکر ساخت آمریکا که برای در هم کوبیدن کوه‌ها طراحی شده بودند، به چادرها در «مواصی» خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند.

تصویر جنایت اشغالگران در غزه با بمب‌های آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسماعیل الثوابثه»، مدیر ارتباطات دولتی غزه در گفت‌وگو با الجزیره افزود که ده‌ها شهید، مجروح و مفقود در چادرهای آوارگان مواصی خان یونس ثبت شده است.

در این زمینه دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز فاش کرد که اشغالگران سه بمب MK۸۴ آمریکایی را روی تجمعی از چادرهای آوارگان در منطقه مواصی خان یونس پرتاب کردند.

این نهاد افزود: استفاده از چندین بمب با قدرت تخریب زیاد و انداختن آنها در مناطق پرجمعیت از آوارگان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

این دیده بان حقوق بشر ادامه داد: استفاده از این بمب‌ها نشان دهنده آن است که آنها قصد کشتن بیشترین تعداد غیرنظامیان را دارند.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه به الجزیره گفت که اسرائیل استفاده از پهپادها را برای ارتکاب تخلفات گسترده علیه غیرنظامیان تشدید کرده است.

همچنین در این رابطه سرگرد «محمود بصل»، سخنگوی دفاع مدنی غزه اظهار کرد: حمله به مواصی خان یونس با موشک‌های انفجاری قوی در منطقه‌ای که حدود ۳۰ چادر آوارگان را در خود جای داده بود، انجام شد که منجر به شهادت ۴۰ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر شد.

سخنگوی دفاع مدنی توضیح داد که بمباران مواصی باعث ویرانی‌های زیادی شد و با موشک‌های انفجاری قوی انجام شد و سه حفره به عمق حدود ۱۰ متر بر جای گذاشت.

وی افزود که منطقه‌ای که بمباران شد بین ۲۰ تا ۴۰ چادر افراد آواره را در خود جای داده بود.

او گفت که عملیات پیدا کردن قربانیان همچنان ادامه دارد و در نتیجه این جنایت خانوده‌هایی هستند که کل اعضایشان در شن‌ها ناپدید شده‌اند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر مدعی شد که تعدادی از مبارزان برجسته وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را که در یک مجتمع فرماندهی و کنترل در منطقه بشردوستانه در خان یونس مشغول به کار بودند، مورد حمله قرار داده است.

منبع: ایسنا

764161

سازمان آگهی های پرسون