درخواست فوری اردوغان درباره جنگ غزه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی در طول جنگ با حماس در غزه باقی مانده است، پیشتر هم از کشورهای اسلامی خواسته بود تا علیه «توسعه‌طلبی» رژیم صهیونیستی اتحاد تشکیل دهند.
تصویر درخواست فوری اردوغان درباره جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس‌جمهور ترکیه از سازمان همکاری اسلامی خواست تا یک نشست اضطراری برای بحث در مورد جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به قدس تشکیل دهد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان دوشنبه در سخنانی پس از جلسه کابینه در آنکارا گفت رژیم صهیونیستی، مسجد الاقصی در قدس را به‌عنوان بخشی از برنامه توسعه‌طلبانه خود هدف قرار می‌دهد.

وی افزود، قدس و مسجد الاقصی «خط قرمز» آنکارا بوده و هست.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به سازمان همکاری اسلامی که دارای ۵۷ کشور عضو است، خاطرنشان کرد: «غیر قابل تصور است که سازمان همکاری اسلامی که وظیفه آن مراقبت از قدس است، نسبت به این حملات بی‌تفاوت بماند. ضروری است که این سازمان در سطح رهبری بدون از دست دادن زمان بیشتر تشکیل جلسه دهد.»

وی افزود، ترکیه به دلیل کشته شدن یک زن ترکیه‌ای- آمریکایی به نام «عایشه نور ایگی» توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه مراجعه خواهد کرد.

اردوغان ادامه داد: «ما اقدامات قانونی را برای این زن انجام می‌دهیم تا خون او پایمال نشود. اسرائیل آدم‌کش به طور قطع بابت جنایاتی که انجام داده، مسئول خواهد شد.»

منبع: ایسنا

764029

سازمان آگهی های پرسون