توقف جنایات غزه یک خواسته جهانی است

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی ضمن انتقاد از ناتوانی جامعه بین‌المللی در زمینه توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توقف این جنایات را یک خواسته جهانی دانست.

تصویر توقف جنایات غزه یک خواسته جهانی است

به گزارش سایت خبری پرسون، «احمد ابوالغیط» گفت: تداوم تجاوزات به غزه به مدت حدود یک سال نشان دهنده ناتوانی جامعه جهانی در توقف کشتار و کمک برخی از قدرت‌های غربی به ارائه یک چتر امنیتی برای ادامه جنایت و پوششی سیاسی برای کشتار است.

وی در سخنرانی خود در نشست وزرای شورای اتحادیه عرب افزود: قدرت بزرگ جهان (آمریکا) امروز یا نمی‌خواهد به اشغالگران فشار بیاورد یا نمی‌تواند جلوی این قلدری و وحشیگری را بگیرد.

وی افزود: آتش‌بس امروز دیگر یک خواسته عربی نیست بلکه یک خواسته جهانی است که از یک اجماع نشات می‌گیرد.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: هدف رژیم اشغالگر، آوارگی ساکنان غزه و کرانه باختری است و ما با حمایت از حقوق مشروع فلسطینی‌ها با سیاست های آن مقابله خواهیم کرد.

ابوالغیط همچنین تاکید کرد: نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مدعی است که محور فیلادلفیا توافق آتش‌بس را به هم می‌زند و حقیقت این است که او خواستار توافق نیست و نمی‌خواهد هزینه‌ای در این مسیر بپردازد.

به گزارش ایرنا، در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

764176

سازمان آگهی های پرسون