اوکراین از مهمات مورد استفاده نازی‌ها علیه نظامیان روس استفاده می کند

یک رسانه آمریکایی در گزارشی به استفاده ارتش اوکراین از پهپادهایی علیه نظامیان روس در خط مقدم اشاره کرد که با پرتاب مهمات آتش‌افزا نگرانی‌هایی را درباره استفاده از آن در مناطق پر جمعیت ایجاد کرده است.

تصویر اوکراین از مهمات مورد استفاده نازی‌ها علیه نظامیان روس استفاده می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، اوکراین اقدام به گسیل پهپادهای موسوم به «اژدها» به سمت نظامیان روس در خط مقدم کرده که مواد آتش‌زایی از جنس «ترمیت» پرتاب می‌کنند.

رسانه روسی با اشاره به استفاده از این نوع پهپادها در اوکراین، نوشت این مهمات آتش‌زا در آلمان تولید شده‌اند و به طور گسترده از سوی نازی‌ها و متحدانشان در طی جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شبکه راشا تودی با استناد به گزارشی در این باره که در شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان منتشر شده، نوشت: در طی هفته، چند کانال تلگرامی مرتبط با ارتش اوکراین ویدیوهایی از پهپادهای آتش‌افکنی منتشر کرد که در ارتفاع کم پرواز کرده و مواضع نیروهای روسیه را در مناطق جنگی هدف قرار می‌دهند.

ترمیت، ماده آتش‌زایی که این پهپادها بر سر نظامیان روس می‌بارند، ترکیبی از پودر آلومینیوم و اکسید آهن است که در دمای ۲۲۰۰ درجه‌ سلسیوس مشتعل می‌شود. این مهمات قابلیت ذوب کردن آهن و عبور از آن و یا تخریب سریع پوشش گیاهی مورد استفاده برای استتار نظامیان را دارد. مهمات آتش‌زایی مانند ترمیت، ناپالم و فسفر سفید طبق قوانین بین‌المللی برای استفاده در نبردها ممنوع نشده‌اند.

ترمیت در اصل، از سوی «هانس گلداشمیت» در سال ۱۹۸۰ برای اهداف غیرنظامی تولید شده بود اما در جنگ‌های جهانی مورد استفاده قرار گرفت و تاثیر هولناکی بر جای گذاشت.

طبق گزارش راشاتودی، در جنگ جهانی دوم، هم نازی‌ها و هم متحدان آن‌ها از بمب‌های ترمیتی استفاده فراوانی می‌کردند که به دلیل ضرورت نداشتن دقت در پرتاب آن‌ها، شب‌ها به کار گرفته می‌شدند. مهمات آتش‌زا به دلیل این که استفاده از آن‌ها منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده می‌شد، خسارات زیادی به‌همراه داشت.

پیشتر، دکتر «لیان اُورتون» مدیرعامل انجمن انگلیسی اقدام علیه خشونت مسلحانه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داده بود که «استفاده گسترده از بمب‌های ترمیتی احتمال استفاده از این تسلیحات در مناطق پرجمعیت را افزایش می‌دهد. نتیجه آن فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به مجروحیت هولناک غیرنظامیان و از دست رفتن جان آن‌ها خواهد شد.»

«نیکولاس دروموند» یک تحیلیلگر حوزه صنایع دفاعی و افسر پیشین ارتش انگلیس به سی‌ان‌ان در این باره گفت که تاثیر استفاده کی‌یف از «پهپادهای اژدها» احتمالا، بیشتر «روانی خواهد بود تا جسمانی.»

او افزود که اوکران ظرفیت محدودی برای استفاده از مهمات ترمیتی دارد، بنابراین، پهپاد اژدها به یکی از تسلیحات اصلی مورد استفاده اوکراین تبدیل نخواهد شد.

منبع: ایسنا

763835

سازمان آگهی های پرسون