کشف پیش از بیست تن چوب ذغال قاچاق دراصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از کشف ۲۲.۳ تن چوب و زغال قاچاق در این استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد
تصویر کشف پیش از بیست تن چوب ذغال قاچاق دراصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سرهنگ علی صادقی

اضافه کرد: حدود ۲۰ تن از این میزان مربوط به چوب و سایر آن، زغال قاچاق بوده است.

وی ادامه داد: از لحاظ میزان کشف چوب قاچاق، شهرستان‌های دهاقان با ۱۰، لنجان با حدود چهار و کوهپایه با ۱.۵ تن بیشترین سهم را در مقایسه با سایر مناطق استان به خود اختصاص داده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اصفهان تصریح کرد: نجف آباد با بیش از یک‌هزار، اردستان با ۳۰۷ و سمیرم با ۱۶۰ کیلوگرم شهرستان‌هایی بودند که بیشترین میزان کشف زغال قاچاق در آنها ثبت شد.

صادقی گفت: حدود ۴۸ فقره پرونده مرتبط با کشف زغال قاچاق در استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌ منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

جنگل‌های استان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای) دارد.

این منطقه از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه زاگرسی و ایرانی تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

763758

سازمان آگهی های پرسون