کشف یک تن چوب قاچاق در آران و بیدگل

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط ۱ تن و ۵۰ کیلوگرم چوب تاغ در این شهرستان خبر داد.
تصویر کشف یک تن چوب قاچاق در آران و بیدگل

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اظهار کرد: بر اساس گزارش های دریافتی چند قاچاقچی چوب تاغ در روزهای گذشته اقدام به قطع گسترده درختان و انتقال آنها به یک انباری در یک مجتمع دامداری کرده بود.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت در ساعات اولیه روز پنجشنبه با حکم دادستان آران و بیدگل و همکاری نیروی انتظامی این شهرستان در عملیاتی ۱ تن و ۵۰ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ جمع آوری شده را در این دامداری کشف و ضبط کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ۲ نفر متخلف به همراه یک دستگاه خودرو وانت و محموله کشف شده، تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

شهرستان آران و بیدگل با ۶۱۲ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۹ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: فارس

573069