مسابقات انتخابی جام جهانی 2026

ایران 1-0 قزقیزستان/ پیروزی سخت شاگردان قلعه‌نویی

نیمه یم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی سه امتیاز اولین مسابقه خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 را به‌دست آورد.
تصویر ایران 1-0 قزقیزستان/ پیروزی سخت شاگردان قلعه‌نویی

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و از گروه A امروز پنج شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با قضاوت «یوسوکه آراکی» با حضور سیستم VAR رو در روی هم رفتند.این بازی که چندان تماشاگرپسند نیز نبود با حملات نصفه و نیمه در نیمه اول در جریان بود و طی یکی از حملات، مهدی طارمی در دقیقه ۳۳ ایران را پیش انداخت. در نیمه دوم حملات تیم قرقیزستان بیشتر شد و حتی در یک صحنه علیرضا بیرانوند با درخشش خود دروازه ایران بسته نگه داشت. بی‌برنامه بودن و عدم هماهنگی در میان بازیکنان تیم ملی مشهود بود و این سبک بازی به مذاق بینندگان و تماشاگران حاضر در استادیوم خوش نیامد. حضور بازیکنانی که هنوز در فصل جدید تیمی ندارند هیچ تأثیر مثبتی در روند بازی تیم ملی نداشت و در چندین صحنه نیز با بی‌دقتی در ارسال پاس‌ها و عدم کنترل توپ، چندین حمله ایران را خراب کردند.

تیم ایران با این سبک بازی قطعاً در مقابل تیم‌های بزرگ به مشکل می‌خورد. باید دید کادر فنی تیم ملی چه برنامه‌ای برای رفع این ناهماهنگی‌ها دارد.

خلاصه بازی:

دقیقه 20: ضربه ناگهانی بازیکنان قرقیزستان از زمین خودشان درحالی که تمام بازیکنان به علت ضربه کرنر در محوطه جریمه قرقیزستان بودند، نزدیک بود کار دست بیرانوندی بدهد که از محوطه جریمه خود خارج شده بود و این دروازه‌بان به سختی ضربه بازیکن قرقیزستان را به کرنر فرستاد.

دقیقه 21: ضربه کرنر بازیکنان قرقیزستان درست در جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود.

دقیقه 25: شوت بی‌دقت امید نورافکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

ایران 1-0 قرقیزستان / مهدی طارمی - دقیقه 33: شوت از پشت محوطه امید نورافکن را دروازه‌بان قرقیزستان مهاری ناقص کرد و روی ریباند این شوت مهدی طارمی با ضربه‌ بغل پا توپ را به گل تبدیل کرد.

دقیقه 45: ضربه علی قلی زاده روی پاس کات بک مهدی طارمی به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه 57: شوت محکم بازیکن قرقیزستان را علیرضا بیرانوند در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 58: شوت محکم امید نورافکن به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

دقیقه 59: ضربه فنی مهاجم قرقیزستان به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ضربه محکم سردار آزمون از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقیه ۷۴: ضربه فنی مهدی ترابی راهی به دروازه نداشت و با اختلاف به بیرون رفت

دقیقه 84: طی فرار جوئل کوجو تیم قرقیزستان صاحب یک موقعیت تک به تک شد که ضربه مهاجم قرقیزستانی را علیرضا بیرانوند طی یک واکنش عالی مهار کرد و دروازه تیم ایران را نجات داد.

دقیقه ۹۰:یک شوت بی هدف دیگر از ملی پوشان زده شد و این بار ضربه امید نورافکن به بیرون رفت.

753542

سازمان آگهی های پرسون