دومین رویداد جایزه ملی فناوری نکست به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت دومین رویداد جایزه ملی فناوری نکست با هدف توسعه سبد محصولات دانش‌بنیان توسط شرکت‌های بزرگ و بالغ فعال در عرصه فناوری، به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.
تصویر دومین رویداد جایزه ملی فناوری نکست به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بنیانگذار و مبدا و مراکز رشد در کشور بوده و اولین مرکز رشد کشور در سال ۱۳۷۹ در این شهرک تأسیس شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در حمایت از شرکت‌های بزرگ در رویداد ملی نکست، ورود هرچه بیشتر صنایع بزرگ به توسعه فناوری در کشور است که علاوه بر رفع نیازهای فناورانه خود، به توسعه بازار و هم‌افزایی در این حوزه نیز کمک می‌کند. رقابتی که بین این شرکت‌ها در حمایت از دانش‌بنیان‌ها شکل می‌گیرد یکی دیگر از اهداف این رویداد است.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان به اصفهان یک مثال کاربردی در زمینه استفاده از دانش‌بنیان‌ها برای حل چالش‌های موجود است.

مصلحی گفت: شرکت‌هایی که در رویداد ملی فناوری نکست شرکت می‌کنند، باید در این حوزه سابقه فعالیت مناسبی داشته و محصولات مختلفی را تولید کرده باشند که نشان از توان آن‌ها باشد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به سه حوزه اصلی این رویداد اظهار کرد: این سه حوزه شامل «فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته»، «فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک» و «زیست‌فناوری و پزشکی دقیق» می‌شود.

وی درباره جوایز دومین جایزه ملی فناوری نکست نیز گفت: طرح اول این مسابقه ۵ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، طرح دوم ۳ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و طرح سوم ۲ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

مصلحی خاطرنشان کرد: دومین دوره جایزه ملی فناوری نکست در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۸ و ۲۹ آذرماه برگزار می‌شود و تیم‌های متقاضی می‌توانند تا ۱۰ مهرماه سال جاری طرح‌های خود را ارسال کنند.

گفتنی است دومین دوره جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با هدف گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران، تکامل و هم‌گرایی فناوری‌های مجزای پیشین برای حل چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و نهادی، برگزار می‌شود.

در حال حاضر در این شهرک بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر هستند که برای بیش از ۹۵۰۰ نفر به صورت تمام وقت یا پاره وقت اشتغال‌زایی کرده‌اند.

منبع: فارس

753508

سازمان آگهی های پرسون