۴۱ کشته در حملۀ اخیر روسیه به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید دو موشک بالستیک روسیه به یک مرکز آموزشی نظامی و بیمارستان مجاور آن در منطقه ای در مرکز شرق اوکراین اصابت کرده و منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۱ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ تن دیگر شده است.
تصویر ۴۱ کشته در حملۀ اخیر روسیه به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید دو موشک بالستیک روسیه به یک مرکز آموزشی نظامی و بیمارستان مجاور آن در منطقه ای در مرکز شرق اوکراین اصابت کرده و منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۱ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ تن دیگر شده است.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که این حمله در شهر پولتاوا، در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب شرقی کی‌یف قرار رخ داده است. این شهر در بزرگراه اصلی و مسیر راه آهن بین کی‌یف و دومین شهر بزرگ اوکراین، یعنی خارکیف که نزدیک به مرز روسیه است، قرار دارد.

به نظر می رسد این حمله یکی از مرگبارترین حملاتی است که نیروهای روسی از زمان آغاز جنگ بیش از ۹۰۰ روز پیش در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده‌اند.

زلنسکی در ویدیویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده در این خصوص می‌گوید: «یکی از ساختمان‌های مؤسسه ارتباطات نظامی پولتاوا تا حدی ویران شد و مردم زیر آوار گرفتار شدند. البته تعداد بیشتری از افراد بلافاصله نجات پیدا کردند.»

آقای زلنسکی توضیحات چندانی در این خصوص ارائه نداد و تنها به بیان کلیاتی در این رابطه بسنده کرد: «تمام نیروهای لازم در عملیات امداد و نجات مشارکت دارند. من دستور داده‌ام که تحقیق سریع و کاملی درباره آنچه اتفاق افتاده آماده شود.»

منبع: انتخاب

753454

سازمان آگهی های پرسون