جزییات استعفای سه وزیر اوکراینی

رئیس پارلمان اوکراین امروز (سه‌شنبه) خبر داد که وزیر صنایع راهبردی این کشور که بر تولید تسلیحات داخلی در طول جنگ با روسیه نظارت می‌کرد، وزیر دادگستری و وزیر حفاظت از محیط زیست اوکراین استعفای خود را ارائه کردند.

تصویر جزییات استعفای سه وزیر اوکراینی

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس پارلمان اوکراین اعلام کرد که درخواست استعفای الکساندر کامیشین وزیر صنایع راهبردی، دنیس مالیوسکا وزیر دادگستری و روسلان استریلتس وزیر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اوکراین به زودی توسط نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

اوکراین پهپادها و موشک‌هایی با برد یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تولید می‌کند

از سوی دیگر، الکساندر کامیشین در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت که اوکراین پهپادها و موشک‌های تولید کرده است که بردی معادل یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارند و از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده شده است.

در این مصاحبه، وزیر صنایع راهبردی اوکراین در پاسخ به این سوال که «کی‌یف چه سلاح‌های دوربردی تولید می‌کند و آیا از آنها برای حمله به زیرساخت‌های روسیه استفاده شده است یا خیر»، اظهار داشت: ما پهپادها و موشک‌هایی داریم که می توانند عمق یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتری خاک روسیه را طی کند و شما دیدید که به خوبی کار می‌کند.»

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ۶ شهریورماه اعلام کرده بود که این کشور توانسته اولین موشک بالستیک ساخت خود را با موفقیت آزمایش کند؛ با این حال جزئیات بیشتری در مورد آن مطرح نکرد.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی در بازدید از منطقه تحت کنترل کی‌یف در «زاپوریژیا» با بیان اینکه کشورش تولید پهپادهای دوربرد را آغاز کرده است، گفت: با این حال ما منابع مالی کافی برای تولید انبوه این پهپادها را نداریم.

در همین حال، اوکراین به دنبال کسب مجوز از شرکای خود برای حمله به عمق خاک روسیه با تجهیزات اهدایی غرب است.

کی‌یف به طور مداوم از شرکای‌های غربی خود خواسته است که سلاح‌های پیشرفته‌تر و موشک‌های دوربرد را در اختیار این کشور قرار دهند و محدودیت‌ها برای نحوه استفاده از این تجهیزات را لغو کنند تا به خاک روسیه با این تجهیزات حمله کنند.

به گزارش ایرنا، در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کند.

در همین حال، اوکراین در حالی که حملات پهپادی گسترده‌ای علیه روسیه انجام می‌دهد، اراضی بیشتری را در شرق از دست می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه حمله ارتش اوکراین به منطقه کورسک به منظور توقف پیشروی روسیه در «دونباس» انجام شد، به تازگی گفت: کی‌یف در تحقق هدف اصلی خود از تهاجم به کورسک ناکام ماند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی به تازگی درباره حمله به کورسک تصدیق کرد که این حمله شرایط را برای کی‌یف در منطقه دونباس آسان تر نکرده است.

منبع: ایرنا

753446

سازمان آگهی های پرسون