گزارش اف‌بی‌آی درباره ترور ترامپ؛ ایران دخالت داشت؟

با توجه به پیوند میان رسانه‌های غربی و لابی‌های آشکار و پنهان قدرت در آمریکا و اروپا، نمی‌توان نقش برخی مقامات سیاسی و امنیتی این کشورها را در طرح هدفمند اتهام به ایران در ترور ترامپ نادیده انگاشت.
تصویر گزارش اف‌بی‌آی درباره ترور ترامپ؛ ایران دخالت داشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همگان به‌یاد دارند که رسانه‌های غربی و ضدانقلاب پس از ترور مشکوک دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در پنسیلوانیا، انگشت اتهامات خود را به‌صورت غیرمستقیم یا مستقیم، به‌سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کرده این عملیات آماتورگونه و ابتدایی را به کشورمان مرتبط ساختند.

این نخستین بار نیست که غرب و ضدانقلاب از وقوع یک بحران در داخل ساختار حکمرانی خود، به‌مثابه دستمایه‌ای برای اتهام‌زنی علیه کشور عزیزمان استفاده می‌کنند. در طول دهه‌های سپری‌شده از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد تنوع این مصادیق بوده‌ایم، طی سالهای اخیر این روند تشدید شده است.

اما اکنون اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا (اف‌بی‌آی) نتایج بررسی و تحقیقات خود را در خصوص ترور ترامپ منتشر ساخته است، بر این اساس، اف‌بی‌آی هیچ نشانه‌ای پیدا نکرده است که دست داشتن عوامل و کشورهای خارجی را در ترور نافرجام دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا، اثبات کند.

مقام‌های اف‌بی‌آی در نشستی خبری اعلام کردند که توماس کروکس ۲۰ساله در این تیراندازی با انگیزه شخصی تصمیم گرفت رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را ترور کند. آن‌ها ضمن تأکید بر «نامشخص بودن این انگیزه»، عنوان کردند که احتمالاً «مخلوطی از ایدئولوژی‌ها» انگیزه اصلی توماس کروکس برای ترتیب دادن این عملیات بوده است.

در این گزارش، نه‌تنها نامی از ایران نیامده بلکه اساساً دست داشتن بازیگران و کشورهای خارجی در این عملیات ابتدایی تکذیب شده است!

اداره تحقیقات فدرال آمریکا تصاویر سلاح مورداستفاده این جوان ۲۰ساله را که در جریان ترور نافرجام دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا کشته شد، هم منتشر کرد که یک سلاح نیمه‌خودکار از سری سلاح‌های ای‌آرــ۱۵ بود.

توماس کروکس قطعات این اسلحه را برای جاسازی در کوله‌پشتی‌اش از هم جدا کرده بود و پس از استقرار در پشت‌بام ساختمان نزدیک به محل سخنرانی دونالد ترامپ، آن را سر هم و آماده کرد.

حتی بر اساس توضیحات اف‌بی‌آی، توماس کروکس در روزهای پیش از عملیات، در اینترنت جست‌وجو کرده بود که لی هاروی اسوالد، کهنه‌سرباز و تفنگدار دریایی که سال ۱۹۶۳ جان اف. کندی را به قتل رساند، با رئیس‌جمهور اسبق و کشته‌شده آمریکا چقدر فاصله داشت.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های غربی از جمله یورونیوز، بی‌بی‌سی، ایندیپندنت، دویچه‌وله نیز به دروغ‌پردازی دراین‌باره علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته بودند.

با این حال رسانه‌های مدعی کار حرفه‌ای و صداقت رسانه‌ای در جهان امروز کمترین توضیحی بابت دروغ‌پردازی و اتهامات تکراری خود علیه ایران نداده‌اند. آنها با وقاحت تمام گزارش اف‌بی‌آی را منتشر کرده‌اند، بدون آنکه از ادعاهای ضدایرانی و تکذیب‌شده خود کمترین سخنی به میان آورند.

این همان مشی رسانه‌ای واقعی غرب است که در قالب آزادی بیان و گردش اطلاعات توجیه می‌شود.

بدون شک با توجه به پیوندی که میان رسانه‌های غربی و لابی‌های آشکار و پنهان قدرت در آمریکا و اروپا وجود دارد، نمی‌توان نقش برخی مقامات سیاسی و امنیتی این کشورها را در طرح هدفمند این ادعاهای موهوم نادیده انگاشت.

منبع: تسنیم

753187

سازمان آگهی های پرسون