حامیان غربی هیچ محدودیتی برای جنایات رژیم صهیونیستی ندارند

صهیونیست‌ها جنایاتی را که در غزه مرتکب شدند اکنون در کرانه باختری تکرار می‌کنند و این نشان می‌دهد که حامیان غربی این رژیم هیچ محدودیتی برای گستره اقدامات جنایتکارانه آن متصور نیستند.

تصویر حامیان غربی هیچ محدودیتی برای جنایات رژیم صهیونیستی ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های جنگی، پهپاد، بالگرد و بولدوزر به چهار اردوگاه پناهجویان و تقریباً تمام شهرهای شمال کرانه باختری حمله کرده و مقیاس این حملات به مراتب بزرگ‌تر از ادعای تل‌آویو درباره «عملیات ضد تروریستی» است.

یک عضو ارشد سازمان فتح که با محافل امنیتی ارتباطات نزدیکی دارد، به میدل‌ ایست آی گفت، صهیونیست‌ها جنگ در کرانه باختری را قبل از حمله حماس در ۷ اکتبر سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بودند، اما جنگ غزه آن را به تاخیر انداخت و موجب افزایش شدت حملات آن شد.

به گزارش رسانه انگلیسی، پس از آنکه رژیم صهیونیستی سطح عظیمی از تخریب را در غزه ایجاد و چند میلیون نفر را آواره کرد، آمریکا و اروپا خم به ابرو نیاوردند و این باعث شد صهیونیست‌ها همان جهنم غزه را این بار در کرانه باختری ایجاد کنند، زیرا باور دارند نابودی کرانه باختری یعنی تخریب آرمان فلسطینیان برای تشکیل یک کشور مستقل.

بر اساس این گزارش، حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری هم مانند حملات آنان در غزه یک هدف نظامی مشخص نداشته و تنها اعضای مقاومت را نشانه نرفته است. در این گزارش آمده است: «حملات زمینی و هوایی به شهرهای جنین، طولکرم و طوباس، محاصره بیمارستان‌ها و بازداشت پزشکان، این‌ها همه اقداماتی علیه شهروندان عادی هستند، همانطور که در غزه هم اتفاق افتاده است.»

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی وارد کرانه باختری شده و کار خود را شروع می‌کنند؛ اما وظیفه آن‌ها هموار کرده راه برای ورود تانک‌ها نیست، بلکه آن‌ها مستقیماً به سراغ لوله‌های آب و مجاری فاضلاب می‌روند تا شریان حیاتی زندگی فلسطینیان را قطع کنند. این بار هم مانند جنگ غزه، صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند در ۶ ماه آینده، کرانه باختری درگیر شیوع بیماری‌های عمده و اپیدمیک خواهد بود.

رسانه انگلیسی این ادعا که این حملات طرح برخی چهره‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مانند «بتسلئیل اسموتریچ» است را رد کرده و تاکید می‌کند که این یک طرح دولتی است. اندکی پس از آغاز حمله ارتش صهیونیستی به کرانه باختری، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اشغالگر خواستار تخلیه این مناطق شد. شخص اسموتریچ هم در سخنرانی لو رفته در جمع شهرک‌نشینان گفته است که طرح‌های او مورد حمایت کامل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

اسموتریچ طرح خود برای تغییر بازگشت‌ناپذیر نوع حکومت در کرانه باختری اشغالی را یک تغییر بسیار بنیادین توصیف کرده که اساس نظام حکمرانی در این منطقه را تغییر خواهد داد و این امر برای بسیاری از یهودیان ساکن اراضی اشغالی بسیار ساده به نظر می‌رسد.

به گزارش میدل‌ایست آی، آن‌ها با خود می‌گویند وقتی جامعه بین‌المللی اجازه آوارگی بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه را صادر کرده، پس صهیونیست‌ها می‌توانند همین کار را در کرانه باختری انجام دهند، آن هم بدون اینکه هیچ خط قرمزی داشته و با چالش‌های قضایی و حقوقی مواجه شوند.

به گزارش رسانه انگلیسی، از آغاز جنگ غزه تا امروز مرز میان نواحی فلسطینی در کرانه باختری و مناطقی که صهیونیست‌ها اشغال کرده‌اند به کلی از بین رفته و شهرک‌نشینانی که تا قبل از ۷ اکتبر خانه‌ها و محصولات کشاورزی فلسطینیان را به آتش می‌کشیدند، امروز با لباس نظامی و تسلیحات و اختیارات ارتش رژیم صهیونیستی دوباره ظاهر شده‌اند.

تنها با گذشت ۱۰ روز از حمله حماس، دست‌کم ۶۲ فلسطینی در حملات شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شده و ده‌ها نفر زخمی شدند و هدف این حملات تنها یک چیز بوده است: بیرون راندن فلسطینیان از خانه و زمین‌هایشان.

اردوگاه‌های فلسطینی که صهیونیست‌ها اخیراً به آن‌ها حمله کردند نمایان‌گر تراکم اقشار مختلف فلسطینیان هستند و هدف صهیونیست‌ها پاک‌سازی قومی این اردوگاه‌ها است تا آخرین بازمانده‌های آرمان فلسطینیان برای بازگشت به سرزمینشان را از میان بردارند.

به گزارش میدل‌ایست آی، تشکیلات خودگردان فلسطین هم فلج شده پاسخی برای حمله گسترده صهیونیست‌ها ندارد. یک منبع آگاه از سازمان فتح به رسانه انگلیسی گفت: «هیچ طرح ملموسی وجود ندارد، زیرا مهم‌ترین لازمه مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل داشتن یک دیدگاه و رهبری واحد فلسطینی است و این یعنی پایان دادن به اختلاف بین فتح و حماس، اما تشکیلات خودگردان چنین عزمی ندارد.»

با این حال، میدل‌ایست آی در گزارش خود تاکید کرد، هیچ‌یک از رویدادهای تاریخی که در مناقشه فلسطین به وقوع پیوسته، پیش‌بینی نشده بودند. در این گزارش آمده است: «کسی انتفاضه اول را پیش‌بینی نکرد. هیچ‌کس عملیات طوفان الاقصی را پیش‌بینی نکرد. واکنش‌های مردم فلسطین همیشه خلاقانه و متمایز است و تسلیم نمی‌شوند.»

اما در میان تمام این وقایع پیش‌بینی‌ناپذیر، یک چیز قطعی است و آن هم عادی‌شدن نسل‌کشی است؛ جنایتی که جهان عهد کرده بود بعد از هولوکاست دیگر تکرار نشود، اما امروز دوباره به امری رایج بدل شده و تبعاتش دامن تمام جهان را خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است: «آنچه سربازان اسرائیلی انجام می‌دهند، می‌تواند در کشورهای دیگر نیز انجام شود. به نظر می‌رسد که ما ناآگاهانه به عصر جدیدی از وحشی‌گری وارد می‌شویم.»

این جنایات در حالی در جریان است که در آمریکا حزب دموکرات تمام تلاش خود را به کار گرفت تا هیچ نماینده‌ای از فلسطینیان در کنوانسیون ملی این حزب در شیکاگو سخنرانی نکند، اقدامی که به ادعای دموکرات‌ها با هدف «حفظ یکپارچگی» این اجلاس انجام شد.

به گزارش رسانه انگلیسی، جهان وارد دوره‌ای غیرانسانی شده که در آن صهیونیست‌ها برای انجام هر کاری که می‌خواهند، دارای مصونیت و آزادی کامل هستند. شاید مراجع قضایی و حقوق بشری بین‌المللی در درازمدت بر تلاش‌های ایالات متحده برای حفاظت از رژیم صهیونیستی غلبه کنند، اما تا آن زمان هیچ محافظتی از جنین، طولکرم یا طوباس به عمل نمی‌آید و هیچ‌کس صهیونیست‌ها را از پرتاب بمب‌های ۵۰۰ کیلوگرمی بر سر چادرهای فلسطینیان منع نمی‌کند.

جان فلسطینیان در سرتاسر اراضی اشغالی در خطر است و صهیونیست‌ها می‌توانند بدون پاسخگویی، آن‌ها را از میان بردارند. وقایع جاری در غزه و کرانه باختری به همه نشان داده که صهیونیست‌ها هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیستند. به گزارش میدل‌ایست آی، هر تعداد کودک فلسطینی هم به شهادت برسد، باز هم خط قرمزی برای صهیونیست‌ها تعریف نخواهد شد.

منبع: ایسنا

753097