مذاکرات آتش بس نوار غزه نیاز به ابتکارات جدید ندارد

یکی از رهبران ارشد حماس با بیان اینکه مقاومت در نوار غزه وضعیت مطلوبی دارد و محمد الضیف هم در سلامت کامل است، تاکید کرد واقعیت کرانه باختری برخلاف چیزی است که اشغالگران می‌خواهند.
تصویر مذاکرات آتش بس نوار غزه نیاز به ابتکارات جدید ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس امروز یکشنبه طی سخنانی درباره تحولات مختلف مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی و همچنین مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا، اعلام کرد: مذاکرات آتش بس نوار غزه نیاز به ابتکارات جدید ندارد؛ زیرا همه پروژه‌های قبلی شکست خورده و هیچ تضمینی نیست که اسرائیل پیشنهادات جدید را بپذیرد.

آمریکا در فشار بر نتانیاهو جدی نیست

اسامه حمدان در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: ایالات متحده در تحت فشار قرار دادن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر برای پذیرش پیشنهادهای آمریکا برای آتش بس که حماس قبلاً با آن موافقت کرده بود، جدی نیست.

این رهبر حماس، مذاکره مستقیم مقاومت با آمریکا به شکل اختصاصی را رد کرده و گفت: ما در رسانه‌ها شنیدیم که آمریکایی‌ها درباره معامله مستقیم با جنبش حماس صحبت می‌کنند، اما چنین چیزی واقعیت ندارد و آمریکایی‌ها به شکل مستقیم تماسی با ما نداشتند و از طریق میانجی‌ها هم چنین چیزی را به ما ابلاغ نکردند.

محمد الضیف در سلامت است

وی درباره ادعاهای مکرر صهیونیست‌ها مبنی بر موفقیت ارتش اسرائیل در ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اظهار داشت: حال برادرمان محمد الضیف خوب است و همچنان به ایفای نقش خود در مدیریت جنگ ادامه می‌دهد و هیچ یک از شایعاتی که درباره ترور وی منتشر می‌شود، تاثیری بر کار او ندارد. در حالی که بیش از 330 روز از جنگ می‌گذرد اما محمد الضیف و نیروهای او همچنان با عزم و اراده بالا به جنگ ادامه می‌دهند و هیچ چیز نمی‌تواند اراده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

حمدان در ادامه به عوامل متعددی که منجر به انسجام جبهه داخلی فلسطین در نوار غزه شده است، اشاره کرد که به شکل زیر می‌باشد:

- مردم فلسطین از 75 سال گذشته همواره به آرمان خود پایبند بوده‌اند و اصول خود را با وجود شرایط سختی که پشت سر گذاشته‌اند، به فرزندان و سپس نوادگانشان منتقل می‌کنند.

- ملت فلسطین آرمان خود را با خداوند پیوند داده‌اند و به این ترتیب یک ایمان و یقین بی‌نظیر میان آنها تثبیت شده که موجب می‌شود این مردم تا انتها برای رسیدن به آزادی و استقلال تلاش کنند.

- مقاومت از تار و پود ملت فلسطین به وجود آمده است و هرگز جدا از این مردم نبوده و در دل آنها قرار دارد.

- مقاومت، ارتش اشغالگر را که ملت فلسطین را سرکوب می‌کرد هدف قرار داد و به این ترتیب ملت فلسطین در مقاومت، نمادی از انتقام از دشمن به خاطر جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده است، می‌بینند.

- همه می‌دانند که مقاومت امروز بهتر از دیروز است و در میدان می‌آموزد که چگونه عملکرد خود را موثرتر نماید و بهتر از قبل از ملت خودش محافظت کند.

حماس بعد از شهادت هنیه ثبات رهبری خود را حفظ کرد

این رهبر حماس درباره انتخاب یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید «اسماعیل هنیه» در ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس و تغییراتی که این جنبش بعد از انتخاب السنوار شاهد آن بود، گفت: طبق تصمیمات داخلی حماس، تصمیم بر این شد که یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید هنیه انتخاب گردد. روشن است که هر رهبری روش خاص خود را برای انجام وظیفه و مدیریت امور دارد و برادرمان یحیی السنوار شروع به انجام کار خود در ریاست حماس و تنظیم اوضاع کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه از دست دادن شهید هنیه برای ما یک خسارت بزرگ بود، اما خیلی سریع وضعیت ثبات در رهبری حماس به وجود آمد و امور این جنبش اکنون به شکلی پایدار اداره می‌شود و به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهد.

دشمن منتظر غافلگیری‌های جدید در کرانه باختری باشد

اسامه حمدان درباره تحولات مربوط به کرانه باختری اظهار داشت: رژیم اشغالگر قصد دارد 2 میلیون فلسطینی را از کرانه باختری به اردن آواره کند و این پروژه‌ای بسیار خطرناک، نه تنها برای فلسطینی‌ها، بلکه برای کل منطقه است که اوضاع را منفجر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تشدید تنش‌های کنونی در کرانه باختری توسط ارتش دشمن نتوانسته کار مقاومت را در این منطقه تضعیف کند و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که واقعیت در کرانه باختری کاملاً متفاوت از چیزی است که اشغالگران می‌خواهند. صهیونیست‌ها منتظر غافلگیری‌های جدید باشند و کرانه باختری میخی در تابوت اشغالگران خواهد کوبید.

منبع: تسنیم

763825

سازمان آگهی های پرسون