آینده جنگ در غزه در هاله‌ای از ابهام

حکومت رژیم اسرائیل علی رغم اینکه بر تداوم اشغال نوار غزه و تحمیل حکومت نظامی بر این منطقه بعد از جنگ اصرار دارد، ولی مسئولان امنیتی معتقدند که باید عطای این ایده را باید به لقایش بخشید و قید آن را زد.
تصویر آینده جنگ در غزه در هاله‌ای از ابهام

به گزارش سایت خبری پرسون، آینده و روز پساجنگ غزه علی رغم اینکه در هاله‌ای از ابهام است، با این حال، زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد حاکی است که این مسئله و حضور نظامی در این منطقه حتی بعد از جنگ، موجب اختلاف در بین صهیونیست‌ها شده است.

شبکه کان رژیم اسرائیل در این باره نوشت که مسئولان امنیتی این رژیم با ایده تحمیل حکومت نظامی بر نوار غزه مخالف هستند؛ آن‌ها در چرایی این موضع گیری خود گفته‌اند: هزینه اجرای این طرح بالغ بر 20 میلیارد شِکِل در سال خواهد بود و این، علاوه بر 400 شغل جدیدی است که باید در ارتش اسرائیل ایجاد شود. کما اینکه پنج لشکر به طور مستمر در اراضی نوار غزه باید حضور داشته‌ باشند و این تعداد مسئول 2.3 میلیون فلسطینی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این برآورد بودجه صرفا براورد هزینه برای اداره این مطنقه است و مسئله بازسازی زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس و راه ها و غیره و نیز زیرساخت ها برای حکومت نظامی به همراه ایجاد پایگا‌ه ها در غزه را شامل نمی شود.

به گفته این مسئولان، از نظر نظامی نیز اداره غزه منجر به وارد کردن آسیب جدی به مسئله دفاع از اسرائیل خواهد شد؛ چرا که منجر به کاهش نیروهای آماده به خدمت و افزایش دامنه خدمات نیروهای ذخیره خواهد شد.

بنا به این ادعا، در صحنه جهانی نیز، تحمیل حکومت نظامی به روابط آمریکا با رژیم اسرائیل آسیب خواهد زد و منجر به محکومیت‌ها و واکنش‌های سخت از سوی کشورهای دوست این رژیم و کشورهای همجوار مانند مصر، اردن، و کشورهای عضو توافق عادی‌سازی ابراهیم با تل‌اویو (امارات، سودان، مغرب و بحرین) خواهد شد و حتی احتمال دارد قطعی روابط را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر، بنا به برآورد اسرائیلی‌ها، ارسال کمک‌های انسانی از طرف جامعه جهانی متوقف خواهد شد؛ چرا که هیچ کشوری با ارائه کمک انسانی به اراضی اشغالی که اسرائیلی‌ها آن‌جا را اشغال کرده‌اند، نخواهند فرستاد.

منبع: تسنیم

753064