وزیر اموزش و پرورش:

همه تلاشم را خواهم کرد تا معیشت فرهنگیان را بهبود بخشم

وزیر اموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسیر توسعه در کشور از اموزش و پرورش می‌گذرد ،گفت تمام تلاشم را خواهم کرد تا معیشت فرهنگیان را بهبود بخشم.

تصویر همه تلاشم را خواهم کرد تا معیشت فرهنگیان را بهبود بخشم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا کاظمی شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرای اسبق وزرات آموزش و پرورش و برخی نمایندگان مجلس که در سالن حجاب کانون پرورشی و فکری برگزار شد، از حسن اعتماد دکتر پزشکیان برای انتخاب وی با عنوان وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد .

وی ادامه داد: از رئیس جمهور سپاسگزارم که به این معلم کوچک نظام تعلیم و تربیت اعتماد کرد تا بتوانم در این مسیر پر فراز و نشیب گام موثری بردارم .

وی افزود: همچنین از رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به کابینه دولت نیز تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم در این مسیر سربلند و پیروز باشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه دوره وزارت آقای مظفر رئیس اداره‌ای در تایباد بودم بیان کرد: برخی از بزرگوارانی که اکنون در این جلسه حاضر هستند از وزرایی بودند که من توفیق خدمت در زمان مدیریت انها را داشته ام.

وی ادامه داد: در دوران دکتر بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش و معاون پروشی بودم. در دوره دکتر حاج میرزایی بسیار درس اخلاق و مدیریت آموختم که همگی چراغ راهی در مسیرم شدند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش صحرایی بیان کرد: بهترین سلام ها و درود ها را به معلمان و مدیران نظام تعلیم و تربیت تقدیم می‌کنم که بار سنگین این نظام را به دوش می‌کشند.

وی افزود: من در مقابل آنها سر تعظیم فرود می‌اورم و خود را با تمام وجود سرباز نظام اموزش و پروش می‌دانم.

وی به دو ماموریت مهم در نظام آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و افزود: ماموریت اول ما انتقال باورها، ارزش ها، فرهنگ های دینی و انقلابی است و ماموریت دوم ما انتقال دانش و حرکت پرشتاب به سمت قله های پیشرفت محسوب می‌شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش اگر بنا باشد این دو ماموریت را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم بباید به چند الزام ساده توجه کنیم. ان هم مشارکت همه ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت است یعنی زمینه مشارکت همه انها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر در کنار آموزش و پرورش باید حضوری جدی و دلسوزانه داشته باشند گفت: اگر می‌خواهیم در انجام ماموریت‌ها موفق باشیم باید نظام تعلیم و تربیت را که یک دستگاه فرابخشی و ملی است، در اولویت قرار دهیم. یعنی اموزش و پرورش باید اولویت دولت و حاکمیت باشد در غیر این صورت بار سنگین تعلیم و تربیت را نمی‌توان به سر منزل مقصود رساند.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه رئیس جمهور پرچم حمایت از آموزش و پرورش را بالا برده است گفت: دکتر پزشکیان ، اولویت اول خود را اموزش و بهداشت معرفی کرد و این برای جامعه ی فرهنگیان فرصتی مغتنم و بی نظیر است.

وی با اشاره به مشکلاتی که آموزش و پرورش از آن رنج می‌برد بیان کرد: چهل سال است که نظام تعلیم و تربیتی از کوچک انگاری ، ساده انگاری ، سیاست زدگی رنج می‌برد.

کاظمی ادامه داد: افراد بسیاری گله می‌کنند که چرا سند تحول محقق نمی‌شود. مادامی که ما آموزش و پرورش را در صدر نشانیم به تحقق ماموریت های مهم ان دست پیدا نخواهیم کرد.

کاظمی افزود: من به این دولت بسیار امیدوارم. معلمان نیز امید بسیار دارند. در دولت و در محضر نمایندگان مجلس نیز گفتم برای یکبار هم که شده ارزوی مقام معظم رهبری را محقق کنیم و اموزش و پرورش را در صدر بنشانیم .

کاظمی تاکید کرد: مسیر پیشرفت و توسعه کشور از اموزش و پرورش می‌گذرد .

وی یادآور شد: تجربه زیسته کشور های دنیا نیز حکایت از این موضوع دارند. بنابراین هزینه کرد و سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت ارزش افزوده بالایی را بوجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه تمام بحران های کشور ریشه در بی توجهی به اموزش و پرورش دارد گفت : قاطعانه اعلام میکنم تمام بحران های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و … ریشه در بی توجهی به نظام تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزشو پرورش اظهار داشت: ما امروز نیازمند معلمان با انگیزه و دغدغه مند هستیم تا بتوانیم مسیر تحول خواهی نظام آموزش و پرروش را بپیماییم و به سر منزل مقصود برسیم .

وی ادامه داد: به عنوان نماینده معلمان ، به عنوان یک سرباز با حمایت اعضای دولت و مجلس به ویژه رئیس جمهور تلاش خواهم کرد تا دغدغه های معیشتی معلمان مورد توجه قرار گیرد و زمینه رشد نظام تعلیم و تربیت فراهم شود.

وی افزود: قول می‌دهم با تمام وجودم از همه ظرفیت‌های ممکن در نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنم و نظام تعلیم و تربیت را بر صدر بنشانم و در این راه لحظه‌ای از پای ننشینم.

منبع: ایرنا

752789