درخواست آلمان و انگلیس برای توقف جنگ غزه

صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در نشستی مشترک در برلین خواستار توقف جنگ و رفع موانع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شدند.

تصویر درخواست آلمان و انگلیس برای توقف جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، اولاف شولتس صدراعظم آلمان در دیدار با کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس که امروز (چهارشنبه) به برلین سفر کرده، خواستار پیشرفت در مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل شدند و از مقامات اسرائیلی خواستند اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه را بدهند.

صدراعظم آلمان نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه اظهار نگرانی کرد و افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فوراً مذاکرات برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را از سر بگیرند.

وی همچنین از مقامات اسرائیلی خواست تا تدابیری اتخاذ کنند تا از تلفات غیرنظامیان در غزه جلوگیری کنند و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به منطقه تحت محاصره فلسطین را بدهند.

استارمر، نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرد که هر دو کشور آلمان و انگلیس نظرات مشترکی در مورد حل و فصل مناقشه خاورمیانه دارند و آنها به همکاری در جهت راه حل سیاسی ادامه خواهند داد.

وی خواستار رفع موانع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شد و بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش در منطقه و دستیابی به توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی پس از عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) علاوه بر آغاز جنگ در نوار غزه حملات وسیعی را در کرانه باختری انجام داده است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۶۵۱ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

752767