احیای برجام یک طنز سیاسی است

یک روزنامه اصلاح طلب تاکید کرد که برجام مرده و سخن از آن یک طنز سیاسی آزار دهنده برای افکار عمومی است.
تصویر احیای برجام یک طنز سیاسی است

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه احیای برجام یک طنز سیاسی است، نوشت، خود عراقچی به خوبی می‌داند که این مساله مانند خنده او بر بسیاری از مسائل می‌ماند. فلذا او در این دام نخواهد افتاد. باید از برجام عبور کرد و اراده‌ای ملی برای انجام و حل مسائل سیاست خارجی داشت.

این معنا دیگر نمی‌تواند جوابگوی وضعیت کنونی باشد. اساسا بیان مجدد برجام بعد از شروط رهبر انقلاب و پس از آن شروط وزیر خارجه ترامپ پمپئو، پاره کردن برجام توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸ و خروج ۶ مرحله‌ای ایران از برجام و متوقف شدن خروح کامل ایران از برجام بعد از بازگشت تلویحی بایدن به برجام همه این اقدامات منحر به احیای برجام نمی‌شود.

هیچکدام از اینها در تلاقی با یکدیگر به برجام شوک وارد نمی‌کند. چه خروج پلکانی به عنوان یک عامل مثبت از سوی ایران، چه بازگشت تلویحی آمریکا و دولت بایدن به برجام و مذاکرات دولت رئیسی در وین هیچکدام نتوانست جان برجام در اتاق ویژه ICU را نجات دهد.

به باور این روزنامه اصلاح طلب، اکنون جسد برجام بر زمین است و از این رو گفتن سخن از برجام یک طنز سیاسی آزار دهنده برای افکار عمومی است. لذا باید اراده ملی در ایجاد سیاست خارجی اثر بحش مورد توجه قرار گیرد. ایران باید در گفتمان سیاست خارجی خود تحولی بزرگ ایجاد کند و تا این تحول بزرگ ایحاد نشود نه عراقچی، نه پزشکیان و نه هیج فرد دیکری نمی‌تواند در دستگاه دیپلماسی فیل هوا کند.

منبع: آرمان ملی

752293