با رای اعتماد مجلس به کل وزرای پیشنهادی ؛ دولت وفاق ملی شکل گرفت

آفرین به دو سیاستمدار؛ وفاق برای ایران

تمام ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه رئیس جمهور محترم رأی اعتماد مجلس دوازدهم را به دست آورد و بدین ترتیب کابینه وفاق ملی تشکیل و کار خود را آغاز کرد.
تصویر آفرین به دو سیاستمدار؛ وفاق برای ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، با اعلام رسمی آرای مجلس، وزرای پیشنهادی رئیس جمهور مسعود پزشکیان تماما از مجلس رای اعتماد گرفتند و دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان با میانگین ٢٣٧ رای موافق، بالاترین میزان میانگین رای اعتماد را در تاریخ دولتهای جمهوری اسلامی کسب کرد.

آفرین به دو سیاستمدار؛ وفاق برای ایران

همزمان با تایید کامل وزرای پیشنهادی، در فضای مجازی و محافل مختلف تجربه حضور مسعود پزشکیان در مجلس سابقه طولانی و خوبی با نمایندگان داشت، کار ساز شد و دولت وفاق ملی با رای اعتماد خوب نمایندگان به وزرایش کار خود را آغاز کرد‌.

البته در این واکنش ها بسیاری به رضایت انقلابیون از کابینه دکتر پزشکیان پرداخته و رای اعتماد کامل به وزرا را حاصل چیدمان وزرا براساس نظرات مجلس و انقلابیون دانسته اند.

از طرف دیگر بسیاری به نقش موثر محمد باقر قالیباف پرداخته و رای اعتماد کامل به وزرای پزشکیان را حاصل رایزنی او دانسته اند. برخی ها نیز اعتقاد داشته اند نوبت قالیباف بوده است که در دفاع از ایده میانه روی نقش خود را نشان دهد.

بسیاری دیگر نیز معتقدند مسعود پزشکیان که پیشتر در اعتراض شدید طرفدارانش هنگام ارائه لیست وزرا به مجلس گفته بود بگذارید کابینه کار کند و بعد اعتراض کنید، امتیاز خود را با این چینش از مجلس گرفته بود. او بارها مهر تایید حاکمیت به وزرایش را به طرق مختلف یادآوری کرده بود تا رای آوری امروز همه وزرا بی شک بی ارتباط با این سخنان نباشد تا جایی که رسایی این نماینده تندرو مجلس سریعت بعد از رای اعتماد نمایندگان به تمام وزرا در توییتی نوشت: بعد از هزینه بی سابقه ای که آقای پزشکبان از رهبر انقلاب در تایید کابینه خودش کرد همه کابینه معرفی شده ایشان از مجلس رای گرفت.

در نگاه دیگر بسیاری کارآمدی و کاردانی وزرای پیشنهادی را نشانه رفته و معتقدند ارائه برنامه خوب و موثر و کارنامه درخشان وزرا باعث رای اعتماد کامل مجلسی ها به تمام کابینه شده است.

همچنین پزشکیان بعد از رأی مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی در توییتی آورد:

وفاق برای ایران / بسم الله الرحمن الرحیم

نتایج رای اعتماد نمایندگان به کابینه مسعود پزشکیان بدین شرح است:

کل آرای 288 رای:

🔸وزارت آموزش‌وپرورش: علیرضا کاظمی ۲۶۸ رای

🔹وزارت ارتباطات: ستار هاشمی ۲۶۴

🔸وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب ۲۶۱

🔹وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی ۱۹۲

🔸وزارت امور خارجه: عباس عراقچی ۲۴۷

🔹وزارت بهداشت: محمدرضا ظفرقندی ۱۶۳

🔸وزارت کار: احمد میدری ۱۹۱

🔹وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری ۲۵۳

🔸وزارت دادگستری: امین حسین رحیمی ۲۶۸

🔹وزارت دفاع: عزیز نصیرزاده ۲۸۱

🔸وزارت راه: فرزانه صادق ۲۳۱

🔹وزارت صمت: محمد اتابک ۲۳۱

🔸وزارت علوم: حسین سیمایی ۲۲۱

🔹وزارت فرهنگ: عباس صالحی ۲۷۲

🔸وزارت کشور: اسکندر مومنی ۲۵۹

🔹وزارت میراث فرهنگی: رضا صالحی‌امیری ۱۶۸

🔸وزارت نفت: محسن پاک‌نژاد ۲۲۲

🔹وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی ۲۵۵

🔸وزارت ورزش: احمد دنیامالی ۲۵۳

منبع: پُرسون

741846

مطالب مرتبط