عیسی اکبرزاده معاون اجرایی ستاد مردمی دکتر پزشکیان و از مدیران با سابقه کشور در گفتگو با پُرسون:

مدیران درآمد زا که برای کشور درآمد زایی کنند کم داریم/ مدیران کشور به دلیل به روز نبودن تماما هزینه ای شده اند/ دولت را همچون زمان انتخابات یاری دهیم

در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی ورزشی در شهرداری‌ها و مناطق آزاد و همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های کشور می‌باشند.
تصویر مدیران درآمد زا که برای کشور درآمد زایی کنند کم  داریم/ مدیران کشور به دلیل به روز نبودن تماما هزینه ای شده اند/ دولت را همچون زمان انتخابات یاری دهیم

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی اکبرزاده معاون اجرایی ستاد مردمی دکتر پزشکیان و از مدیران با سابقه کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: راه نجات کشور در واقع تغییر دادن روش‌های مدیریت سنتی به سبک های جدید علمی و به روز اقتصادی دنیا است و این راه نجات زمانی است که بتوانیم از افراد با تجربه و روزآمد و متخصص درآمدی نه هزینه ای که شمع اقتصادی دارند به عنوان مدیران اجرایی کشور در پست‌های مدیریتی بهره‌مند شویم.

معاون اجرایی ستاد پزشکیان خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم که ما مشکلات تحریم داخلی را هم علاوه بر تحریم خارجی داریم که شامل مدیران و قوانین و شیوه‌نامه‌های داخلی می‌باشد که کارها را سخت کرده است تازمانی که ما از مدیران اجرایی درآمدزا و اقتصادی به روز شجاع در پست‌های مدیریتی استفاده نکنیم این مشکلات حل نخواهد شد.

اکبر زاده افزود: باعنایت به پتانسیل‌های مختلف اقتصادی در استان‌های مختلف این مرزبوم باید بتوانیم با مدیریت و برنامه‌ریزی شرایطی را ایجاد کنیم که پتانسیل های کشور را شکوفا کنیم. باید بپذیریم که هنوز نتوانستیم از این ثروت های خدادادی بزرگ استفاده کنیم در واقع بسیاری از این پتانسیل های عظیم در کشور ما بهره برداری نشده است تا بستری برای مولد سازی این نعمات الهی که خداوند متعال در این کشور پهناور نهفته است، باشد..

وی ادامه داد: کشوری که شمال و جنوبش دریاست و معدن‌های مختلف با جنگل‌های مرتفع و دشت‌های مختلف کشاورزی با صنایع مختلف دارد و در سرزمینی که چهار فصل می‌باشد و با موقعیت زیبای گردشگری است می تواند و باید بتواند یکی از کشورهای مهم در صنعت گردشگری دنیا باشد. این کشور با صنایع دستی که دارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد تنها اگر یک برنامه‌ریزی اصولی مدون برای کشور وجود داشته باشد حقیقتا می شود این فرصت‌های خوبی که خداوند در کشور به ما داده است را شکوفا و به بالفعل تبدیل کنیم و اگر این کار را انجام دادیم قطعا خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد متکی شدن به تک محصولی بودن یعنی نفت دوری خواهیم کرد و این زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم از تمام پتانسیل‌های کشور بهینه استفاده کنیم و برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت علمی و به روز داشته باشیم.

وی افزود: تمام دنیا در هر ثانیه در حال به روز رسانی فعالیت‌های خود هست ولی ما هنوز با قوانین چندین ساله با شیوه‌های مدیریتی سنتی کار می‌کنیم که این شیوه کارها را سخت و کند کرده است اگر بخواهیم موفق شویم باید چارت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ ها و قوانین کشور را نسبت به پتانسیل اقتصادی کشور اصلاح کنیم و از چارتهای هزینه‌ای به چارت‌های اقتصادی درآمدزا رویکردمون را تغییر دهیم و باید برای سهل و آسان کردن مدیریت کشو به روزرسانی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. در غیر این صورت نمی‌توانیم آرزوهای نسل آینده و کشور را برآورده بکنیم

عیسی اکبر زاده افزود: این مهم و شرایط مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که ما به جوانان با تجربه و خوش فکر و اقتصاددان به روز اجازه میدان بدهیم و از مدیران غیرمتخصص هزینه‌ای دوری کنیم با مدیران هزینه‌ای به غیر از ایجاد هزینه هیچ توفیقی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما در شرایطی نیستیم که اشتباهات گذشته را تکرار کنیم بنابراین در این راه نیاز است بزرگان کشور و قوای سه گانه دولت را همراهی نمایند. مجددا تاکید می کنم ما قوانینی داریم که واقعاً دست و پاگیر هست و همچنین مدیرانی داریم که کار راه انداز نیستند به عبارت دیگری یا بلد نیستند و یا ترسو هستند که واقعاً اجازه مولدسازی و تولید را نمی‌دهند.

این مدیر باسابقه کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و عمرانی و حتی فرهنگی گفت: چه برای بخش خصوصی و چه برای بخش دولتی که نیازمند تغییر و به روز رسانی است برنامه دولت پزشکیان و دولت وفاق ملی برای مدیریت کشور در تمام وزارتخانه‌ها با همراهی استان‌ها باید اقتصادی باشد. باید با شناسایی و آمایش سرزمینی و تشویق بخش خصوصی دنیایی از بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال زایی را راه اندازی کرد یقینا به روزآمدی تمام وزارتخانه‌ها پتانسیل اقتصادی و ثروت سازی را برای کشور دارند فقط تنها راه به روز رسانی کشور با استفاده از مدیران به روز درآمدزا می‌باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر از ستاد دکتر پزشکیان در ایام انتخابات گفت: باید در مدیریت کشور آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم را همراهی و کمک کنیم. با همان پشتکاری که پای صندوق رای آمدیم و بسیاری را ترغیب به مشارکت کردیم باید با همین روحیه همه را تشویق به ساختن کشور و از خودگذشتگی کنیم. میدانم در ستاد مردمی با همدلی و همفکری که با دوستان به فرماندهی سردار مولوی و سایر بزرگان و نخبگان در معاونت ها و مدیریت های کمیته ها و استانها شکل گرفته بود اقدامات خوبی انجام شد و حاصل کار دولت ارزشمند و ارزش آفرین وفاق ملی شد. در این کوتاه فرصت جا دارد از همه دوستان که وقت گذاشتن و از نظر مالی و فیزیکی و با در اختیارگذاشتن ستادها در سطح کشور حمایت کردند تشکر و قدردانی کنیم. بعضا بخاطر زمان کم ما می گفتیم آتش به اختیار عمل کنید و دوستان خودجوش کارها را مدیریت می کردند و بعضا هم خودشان هزینه می کردند. از همین جا از همه دوستان و همراهان تشکر میکنم که برای ایران آمدند. در این مسیر قطعاً هر کابینه‌ای که انتخاب می‌شود بی‌نقص نیست مهم این است که بتوانیم با پیشنهادات و مشورت‌های سازنده و نوآور برای اصلاح اصولی ایرادات موجود با راهکارهای عملیاتی مشکلات را برطرف کنیم.

منبع: پُرسون

741815