تاکید لبنان بر فشار بر اسرائیل در جنگ غزه

نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در جریان دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تصویر تاکید لبنان بر فشار بر اسرائیل در جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه که به بیروت سفر کرده است با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میقاتی در این دیدار بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات و تهدیداتش علیه لبنان تاکید کرد.

وی همچنین گفت: راه حل مشکلات، آتش بس در غزه و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت است.

هوکشتاین نیز در این دیدار گفت: تلاش در سطوح مختلف برای اطمینان از موفقیت راه حل دیپلماتیک که در جلسات فردا در دوحه مورد بحث قرار خواهد گرفت، در حال انجام است.

فرستاده بایدن افزود: امیدوارم به آتش‌بسی در غزه برسم که به توقف سریع تشدید تنش در جنوب لبنان کمک کند.

هوکشتاین پیش از این دیدار گفته بود: تنش میان اسرائیل و لبنان افزایش یافته است اما هنوز امکان حل و فصل دیپلماتیک مشکل وجود دارد.

وی افزود: راه حل دیپلماتیک یک ضرورت است و هیچ کس خواستار یک جنگ تمام عیار میان تل آویو و بیروت نیست.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب پیشتر گفته بود که نتانیاهو دست به دامان آمریکا و «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به خاورمیانه برای خارج کردن او از باتلاق و یافتن راهکار دیپلماتیک شده است اما سید حسن نصرالله حلقه نجات برای او نخواهد انداخت و جنگ را جز با توقف جنگ غزه و آتش بس دائمی و خروج از غزه متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان سه شنبه ۹ مرداد ماه در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور ترور شد و به شهادت رسید.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود نیز یک روز بعد (چهارشنبه ۱۰ مرداد) به شهادت رسید.

در پی شهادت هنیه و شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران و لبنان به این دو ترور روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

منبع: ایرنا

740950