دیدار نظامی وزرای دفاع بلاروس و روسیه

وزارت دفاع بلاروس امروز – دوشنبه – از دیدار میان وزرای دفاع روسیه و بلاروس با تمرکز بر وضعیت نظامی و سیاسی کنونی خبر داد.

تصویر دیدار نظامی وزرای دفاع بلاروس و روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع بلاروس در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «فورا پس از آغاز مجمع ارتش-۲۰۲۴، ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس با آندری بلوسوف همتای روسی خود دیدار کرد و وزرای دفاع هر ۲ کشور پیرامون وضعیت نظامی و سیاسی کنونی گفت‌وگو و رایزنی کردند.»

خبرگزاری تاس به نقل از وزیر دفاع روسیه گزارش کرد: « من در افتتاحیه این مجمع به همه شما خیر مقدم عرض می‌کنم. همانطور که می‌دانید این مجمع در بحبوحه عملیات نظامی روسیه برگزار می‌شود. عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در واقع یک درگیری مسلحانه میان غرب‌جمعی تحت حمایت ایالات متحده و روسیه است.»

آندری بلوسوف خاطر نشان کرد: «این رویارویی مسلحانه به دلیل تمایل آمریکا و متحدانش برای حفظ سلطه خود و جلوگیری از ساختن نظم جهانی چندقطبی و عادلانه انجام می‌شود. در این مورد، رویارویی بر منافع هر کشوری تاثیر می‌گذارد.»

مجمع ارتش-۲۰۲۴ از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اوت (۲۲ الی ۲۴ مرداد) در مرکز نمایشگاهی «پاتریوت» در حوالی مسکو برگزار می‌شود. هم‌چنین شرکت‌کنندگان و مهمانان این رویداد می‌توانند طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها، تجهیزات نظامی و ویژه را مشاهده کنند.

منبع: ایسنا

740658