بمب افکن دوربرد روسیه بر فراز آب‌های دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۲ بمب افکن دوربرد «توپولوف تی‌یو-۲۲ام۳» روسیه بر فراز آب‌های بی طرف دریای بالتیک به پرواز درآمدند.

تصویر بمب افکن دوربرد روسیه بر فراز آب‌های دریای بالتیک

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: ۲ بمب افکن دوربرد «Tu-۲۲M۳» نیروی هوافضای روسیه، پرواز برنامه‌ریزی شده‌ای را در حریم هوایی آب‌های بی طرف دریای بالتیک انجام دادند.

روسیه در این بیانیه با اشاره به اینکه «این پرواز حدود پنج ساعت به طول انجامید»، افزود: خدمه هواگردهای سوخو «Su-۳۰SM» و «Su-۲۷» نیروی هوافضای روسیه، پشتیبانی این جنگنده را فراهم کردند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، جت‌های جنگنده کشورهای خارجی در برخی از مراحل پرواز بمب افکن‌های سوخو «Su-۲۲M۳» روسیه، این بمب‌افکن ها را اسکورت کردند.

پرواز این بمب افکن‌های دوربرد روسی بر فراز دریای بالتیک در حالی صورت گرفت که مسکو از روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با حمله غافلگیرانه کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه و عبور نیروهای اوکراینی از مرز این کشور مواجه است.

تارنمای«ایندیپندنت» امروز (چهارشنبه) گزارش داد که «با ادامه پیشروی نیروهای کی‌یف به سمت منطقه مرزی کورسک، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به روسیه هشدار داده است که دولت مسکو باید در قبال آنچه انجام داده پاسخگو باشد».

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، کی‌یف مدعی است که در حمله به کورسک، دست‌کم یک هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه را اختیار گرفته است که بیش از دو برابر آماری است که مقامات روسیه تائید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، رودیون میروشنیک نماینده روسیه در سازمان ملل متحد پیشتر در یک نشست غیررسمی خطاب به کشورهای غربی گفت که اوکراین از سلاح‌های غربی علیه اهداف غیرنظامی استفاده می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در ۱۷ مرداد یعنی یک روز بعد از حمله اوکراین به کورسک، ضمن محکوم کردن این حمله، آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند و هدف از آن را بهبود وضعیت کی‌یف در مذاکرات احتمالی آتش‌بس دانست.

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست اضطراری روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه نیز با مقامات این کشور، اخراج نیروهای اوکراین از خاک روسیه را مأموریت اصلی وزارت دفاع این کشور عنوان کرد؛ ‌ نشستی که طی آن مقامات فدرال و محلی، گزارشی از آخرین وضعیت مواجهه با نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی از جمله کورسک عنوان کردند.

منبع: ایرنا

740964