ولادیمیر پوتین:

آماده مشارکت در ساختن جهانی عادلانه‌تر و چندقطبی هستیم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: آماده مشارکت در توسعه سازوکارهای تأمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم و نیز ساختن جهانی جدید، عادلانه‌تر و چندقطبی هستیم.
تصویر آماده مشارکت در ساختن جهانی عادلانه‌تر و چندقطبی هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین این سخنان را روز دوشنبه در پیامی تصویری به دهمین مجمع بین المللی فنی-نظامی روسیه موسوم به آرمی « ۲۰۲۴ ARMY » در پارک پاتریوت در حومه مسکو بیان کرد.

وی با اشاره به سفر ده‌ها هیأت بلندپایه نظامی و وزیران دفاع برخی کشورها به مسکو به همین منظور گفت: تعامل با کشورهای نزدیک و دوست در تأمین امنیت و حفظ منافع ملی را تأثیرگذار می‌دانیم.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه این مجمع بین‌المللی فرصتی برای گفت و گو و تجارت محصولات دفاعی است، خاطرنشان کرد:‌ افزون بر ۲۴۰ قلم از سلاح‌های صادراتی، تجهیزات مختلف نظامی و ویژه رزمی این کشور در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

وی افزود: دانش بومی و راه‌حل‌های نوآورانه بی‌نظیر روسیه در حال حاضر کارآمدی خود را در میدان جنگ ثابت کرده‌اند؛ علاوه بر این، ویژگی های اصلی و اساسی آنها به طور مداوم در حال بهبود است.

اولویت‌های صنعت دفاعی روسیه

پوتین اظهار داشت: کار طراحان، مهندسان، دانشمندان و تیم‌های عملیاتی کارخانجات دفاعی روسیه با در نظر گرفتن تجربه رزمی به دست آمده طی عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) به طور فعال ادامه دارد.

رئیس‌جمهور روسیه از تجهیزات مدرن، ارتباطات، تجهیزات دفاعی و جنگ الکترونیک، سیستم های بدون سرنشین و فناوری های هوش مصنوعی به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار این کشور در عرصه صنعت دفاعی یاد کرد.

وی یادآور شد: حدود یکصد رویداد در زمینه تقویت توان رزمی، هنر عملیاتی و تاکتیک‌های رزمی در چارچوب مجمع بین‌المللی آرمی ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است.

دهمین مجمع بین المللی فنی – نظامی روسیه موسوم به آرمی ۲۰۲۴ روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، هیأت‌هایی از ۸۳ کشور در این مجمع حضور یافته‌اند که در این میان، ۳۹ هیأت به ریاست وزیران دفاع یا رؤسای ستادهای کل نیروهای مسلح کشورها است.
بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۲۰ شرکت از خارج روسیه در این رویداد حضور یافته‌اند. جمهوری اسلامی ایران،‌ بلاروس، هند و چین با برپایی پاویون‌های ملی، بخشی از ظرفیت‌های دفاعی خود را در معرض دید قرار داده‌اند.

در این نمایشگاه،‌ در مجموع بیش از ۲۰ هزار نمونه از محصولات نظامی و دومنظوره در معرض دید قرار گرفته است.

هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) روز یکشنبه در پی دعوت وزارت دفاع روسیه از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به نمایندگی از سرلشکر باقری در آیین افتتاحیه مجمع بین‌المللی آرمی 2024 حضور داشت.

هیأت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سردار علی شادمانی با حضور در پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با هیأت‌های عالی رتبه دفاعی سایر کشورها نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

740665