وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت چهاردهم را بشناسید

مسعود پزشکیان، غلامرضا نوری قزلجه را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرده است.

تصویر وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت چهاردهم را بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)،‌ متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را اعلام کرد که در آن غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی شده است.

غلامرضا نوری قزلجه متولد ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است و از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده بود. او در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته و از چهره‌های برجسته در مجلس به شمار می‌رود.

نوری قزلجه به عنوان یک سیاستمدار اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه دارای سوابق مختلفی در حوزه‌های سیاسی و اجرایی است. او در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و توانست به عنوان نماینده مردم بستان آباد به مجلس راه یابد.

پس از پایان دوره نهم مجلس به عنوان جانشین قائم مقام وزیر کشاورزی منصوب شد و همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی وقت بود و پس از آن به عنوان معاون ارتباطات حوزه ریاست مجلس و سرانجام به عنوان معاون اجرایی علی لاریجانی منصوب شد، و تا آغاز دوره یازدهم مجلس در این سمت باقی ماند.

نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است. او در این دوره‌ها به عنوان نماینده اصلاح‌ طلب شناخته شده و در کمیسیون‌های مختلفی از جمله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت کرده است.

وی قبل از اینکه به عنوان نماینده مجلس انتخاب شود، به عنوان معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت بود و همچنین به عنوان مشاور استاندار آذربایجان غربی خدمت کرده و در زمینه‌های مختلف اجرایی و توسعه‌ای در این استان فعالیت داشته است.

نوری قزلجه همچنین در جایگاه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز فعالیت داشت.

نوری از دهه هفتاد به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد. او ۳۰ سال در سمت‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی شهرستان و همچنین در دوره‌ای به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی فعالیت داشت.

نکته مهم دیگر درباره نوری این است که وی طی سه دوره نمایندگی مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و در حوزه کشاورزی و منافع کشاورزان در مجلس فعالیت داشت، او همچنین در یک دوره مجلس به عنوان معاون اجرایی رئیس مجلس منصوب شد و در حال حاضر نیز به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کابینه دولت چهاردهم معرفی شده است.

منبع: ایسنا

740453