برگزاری تینال صنایع‌دستی در جزیره قشم

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری تینال صنایع‌دستی در جزیره جهانی قشم خبر داد.
تصویر برگزاری تینال صنایع‌دستی در جزیره قشم

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم رستم گورانی گفت: کارگاه‌های آموزشی و هم‌آفرینی صنایع‌دستی در پنج نقطه جزیره قشم به صورت تخصصی و رایگان با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی هنرمندان صنایع‌دستی آغاز شده و تا پایان مهره ماه سال جاری ادامه خواهد اشت.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در تینال صنایع‌دستی در حوزه‌های خلق ایده تا بسته‌بندی، برندینگ، کلاس‌های تخصصی آموزش چرم، حصیر بافی، رنگ‌شناسی، دوخت سنتی، لبه‌بافی و نقطه‌کوبی روی سفال سرفصل‌های آموزشی این طرح جامع است.

او ادامه داد: سالانه میلیون‌ها گردشگر به جزیره قشم سفر می‌کنند و ما موفق شده‌ایم در ایجاد درآمد پایدار برای جامعه محلی از طریق راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاحدودی موفق عمل کنیم اما تاکنون توجه کمی به حوزه برندینگ و تجاری سازی صنایع دستی قشم شده است.

رستم گورانی خاطرنشان کرد: در پایان دوره نیز ضمن صدور گواهی‌نامه معتبر، پس از بررسی کیفیت محصولات، مجوز ساخت صنایع دستی استاندارد نیز به هنرمندان اعطا می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اضافه کرد: پس پایان این کارگاه های آموزشی برای هنرمندان صنایع‌دستی گواهی پایان دوره و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر خواهد شد.

نشست هنرمندان صنایع‌دستی به دلیل مسافت زیاد روستاهای این جزیره در پنج نقطه قشم، رمکان ، سوزا، سرریگ و روستای سهیلی برگزار می‌شود.

منبع: میراث‌آریا

740262