منشا آتش سوزی جنگل های جنوب خرم آباد مشخص شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: ۲ طایفه پس از درگیری منجر به قتل، به کِشت ها و جنگل های منطقه رحم نکردند و همه جا را به آتش کشیدند.

تصویر منشا آتش سوزی جنگل های جنوب خرم آباد مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، لطفعلی بیرانوند به رسانه ها اظهار کرد: خانواده مقتول پس از قتل رخ داده، تمام مزارع و کشت های خانواده قاتل را آتش زدند و این حریق به جنگل ها سرایت کرد و باعث آتش سوزی گسترده در منطقه گوشه شهنشاه واقع در جنوب خرم آباد شد.

وی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی انبوه منطقه و وزش باد کار را برای گروه‌های امدادی سخت کرده است افزود: تلاش برای اطفای کامل منطقه همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا ساعاتی دیگر حریق اطفا شود.

بیرانوند ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ سعید امیری فرمانده یگان حفاظت لرستان که فرماندهی عملیات اطفای حریق را بر عهده دارد عنوان کرد: با هماهنگی با دستگاه قضا و نیروی انتظامی افراد خاطی باید در محاکم قضایی جوابگوی این عمل ناپسند خود باشند.

آتش سوزی جنگل های جنوب خرم آباد از ظهر امروز آغاز شده و عملیات اطفا هنوز ادامه دارد.

مساحت کل جنگل ‎های زاگرس حدود ۲.۵ میلیون هکتار است و جنگل‎ های لرستان ۴۳ درصد از مساحت استان و هفت درصد از مساحت کل کشور را در بر می‌‎گیرد به طوری‎که این استان بعد از استان‎ های فارس و خراسان جنوبی مقام سوم را از نظر سطح جنگل دارد.

منبع: ایرنا

740023