مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

گرما تا آخر هفته و با شدت بیشتر در استان اصفهان تداوم دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امروز دمای ۳ تا ۴ درجه بیش از حد نرمال در ۱۵ شهرستان استان ثبت شد و گرما تا آخر هفته و با شدت بیشتر در روز چهارشنبه در همه مناطق استان به ویژه شرق، مرکز و شمال استان تداوم دارد.
تصویر گرما تا آخر هفته و با شدت بیشتر در استان اصفهان تداوم دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز دمای ۳ تا ۴ درجه بیش از نرمال در ۱۵ شهرستان استان ثبت شد و گرما تا آخر هفته و با شدت بیشتر در روز چهارشنبه در همه مناطق استان به‌ویژه شرق، مرکز و شمال استان تداوم دارد.

وی افزود: در پی ماندگاری توده هوای گرم جنب‌حاره‌ای در استان تا روز شنبه افزایش دما و تابش اشعه ماورای‌بنفش بخصوص در ساعت میانی روز تداوم خواهد داشت.

شیشه‌فروش گفت: شاخص آلایندگی هوای اصفهان در روز جاری به علت انتشار ازن به‌عنوان آلاینده ثانویه و گردوغبار ناشی از کانون‌های فرسایش بادی در وضعیت ناسالم برای عموم گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز یکشنبه هفته آینده به‌تدریج شاهد کاهش دما در استان هستیم.

وی ادامه داد: تشدید سرعت باد از روز جاری در مناطق شمالی و شرق استان سبب خیزش کانون‌های گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و قرارگرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم تا آخر هفته خواهد شد که متناسب با این شرایط هشدار لازم به دستگاه‌های اجرایی، ادارات، محیط‌زیست، مرکز بهداشت، اداره کل صمت و شهرداری‌ها برای اجرای وظایف مندرج در شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار گردوخاک ابلاغ شد.

شیشه‌فروش با تقدیر از مشترکان خانگی و ساکنان مناطق شهری و روستایی در رعایت الگوی مصارف برق و آب گفت: از تمامی مشترکان برق تجاری و عمومی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری درخواست می‌شود نسبت به رعایت کامل اصول صرفه‌جویی در مصارف برق با خاموش‌کردن سیستم‌های روشنایی، تابلوهای تبلیغاتی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه و صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصارف آب شرب اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: نیروهای امدادی در مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی سطح استان در قالب تیم‌های عملیاتی آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز به شهروندان هستند و برای حفظ سلامت عموم دستورالعمل‌های خودمراقبتی و بهداشتی در برابر گرمازدگی ابلاغ شد.

منبع: فارس

729711