دستگاه‌های امدادی اصفهان به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق، آب و فاصلاب، گاز، اورژانس، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی اعلام آماده‌باش داده است.
تصویر دستگاه‌های امدادی اصفهان  به حالت آماده‌باش درآمدند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق، آب و فاصلاب، گاز، اورژانس، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی اعلام آماده‌باش داده است.

وی با تأکید بر هماهنگی و اعمال نظارت فرمانداری‌ها برای ارائه به موقع خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث ناشی از تداوم و ماندگاری توده هوای گرم تابستانه گفت: دما ۲ تا ۴ درجه دما در سطح استان افزایش پیدا می‌کند.

شیشه‌فروش افزود: با توجه به تاثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانسفورماتورها به علت داغ شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق، تیم‌های امدادی شرکت‌های برق و آتش‌نشانی شهرداری‌ها موظف شدند در جهت کنترل به موقع حوادث و بازسازی و اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش تیم‌های امدادی و تلفن اضطراری ۱۲۵ آتش‌نشانی‌ها و ۱۲۱ شرکت برق عنوان کرد: در این زمینه تعداد ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت‌های برق، ۷۲ تیم عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب در راستای تامین برق و آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی روی شبکه‌های توزیع، آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شدند.

وی ادامه داد: در اختیار قرار دادن تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطق تحت تاثیر کم آبی و مناطق عشایری و همکاری با ادارات آب و فاضلاب و امور عشایر در این رابطه تأکید شد.

حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر

شیشه‌فروش بیان کرد: همکاری با مروجین صرفه‌جویی در مصارف آب و برق و برخورد قانونی با موارد تخلف مصارف از جمله مصارف غیرمتعارف آب و برق، اخذ انشعابات غیرمجاز آب، اتصال پمپ مستقیم به شبکه‌های آب و مراکز تولیدرمزارز تأکید شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همکاری مراکز تجاری، پاساژها، صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت الگوهای مصرف بهینه برق، خاموش‌کردن سیستم‌های روشنایی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای کولرها در ۲۴ درجه و نصب سایه‌بان روی کولرها توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در رعایت الزامات صرفه‌جویی در برق و آب، کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به دوره مشابه سال قبل و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری، استفاده از دیزل‌ژنراتورهایی برق در ساعات پیک مصرف، خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری و روزهای تعطیل اقدام کنند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بخش‌های مصرف خانگی در مصرف بهینه آب و برق و مشارکت در پویش‌های مصرف بهینه برق و آب همکاری کنند و از مصارف غیرمتعارف آب و شستشوی خودروها، آبریزی در معابر و شستشوی حیاط منازل و کوچه‌ها با آب شرب خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌موقع به افراد آسیب‌پذیر در برابر گرمازدگی با آماده‌باش تلفن‌های امدادی ۱۱۵ اورژانس، ۱۱۲هلال‌احمرر، برای پاسخ به حوادث تلفن‌های فوریتی ۱۲۱ حوادث برق و ۱۲۲ حوادث آببه‌صورتت ۲۴ ساعته در راستای امدادرسانی در حوادث برق و آب فعال خواهند بود.

وی تصریح کرد: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم در برابر افزایش دما، عدم قرار گیری در برابر تابش مستقیم خورشید و حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر و استفاده از لوازم حفاظت فردی مطابق با توصیه‌های مراکز بهداشتی تأکید می‌شود.

منبع: استانداری

728018