حدود ۲۰ درصد از زوجین کشور مشکل ناباروری دارند

مدیر برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با بیان اینکه ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند، گفت: با استفاده از تکنیک‌های درمانی می‌توان گفت تقریباً همه زوجین می‌توانند صاحب فرزند شوند.
تصویر حدود ۲۰ درصد از زوجین کشور مشکل ناباروری دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد یغمایی امروز در نشست خبری مرکز درمان ناباروری ابن سینا اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از زوجین کشور دچار مشکل ناباروری هستند. مرکز ابن سینا در هر ماه ۱۰۰ هزار نفر خدمت به زوجین نابارور ارائه می‌کند و صفر تا صد خدمات تخصصی درمان ناباروری در این مراکز ارائه می‌شود و مجوز پذیرش بیماران خارجی را نیز دریافت کرده‌ایم و ماهانه ۲۵ تا ۳۰ بیمار از کشور عراق به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ مرکز درمان ناباروری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

یغمایی با بیان اینکه ناباروری یک معضل عمده جامعه است و جدا از مشوق‌های ازدواج و باروری باید با درمان ناباروری به روند کاهشی جمعیت کمک کنیم، گفت: یکی از معضلات زوجین که باعث بروز مشکل در فرزندآوری آن‌ها می‌شود سقط جنین مکرر است که در این زمینه نیز کلینیک‌ درمان سقط مکرر در حال فعالیت است. حدود ۱۰ درصد زنان در سنین باروری نیز اندومتریوز دارند که باعث بروز دردهای شدید و ناباروری می‌شود و در این زمینه نیز کلینیک آندومتریوز در حال فعالیت است. درمان اهدا یا جایگزین حلقه آخر درمان ناباروری است که در این مرکز نیز کلینیک اهدا به بیماران نیازمند این درمان، ارائه خدمت می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: با استفاده از تکنیک‌های درمانی و روش‌های جایگزین می‌توان گفت تقریباً همه زوجین می‌توانند صاحب فرزند شوند.

منبع: مشرق

729609