چند فرمول راحت و جادویی برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته

آفتاب سوختگی آزاردهنده است؟ نگران نباشید! در این مطلب، ترفندهایی برای درمان سریع و روشن کردن پوست آفتاب‌سوخته، همراه با چند ماسک خانگی ساده، برای شما آماده کرده‌ایم.
تصویر چند فرمول راحت و جادویی برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از سپری کردن یک تعطیلات لذت بخش تابستانی یا سفر به سواحل و مناطق دیدنی، آفتاب سوختگی می ماند و مایی که دوست داریم سریع ترین روش سفید کردن پوست آفتاب سوخته را یاد بگیریم. برای درمان سریع آفتاب سوختگی و تیرگی پوست راه و روش های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها استفاده از ماسک های خانگی است که در ادامه این بخش دستور آنها ارائه شده است.

ترکیب ماست، عسل و آلوئه ورا

برای درمان خانگی آفتاب سوختگی و تیرگی پوست، یک فنجان ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل و ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و حداقل 2 ساعت آن را در یخچال قرار دهید. پس از 2 ساعت ماسک شما آماده است؛ 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند و صورت را بشویید.

نکته : ماسک نباید خیلی روی پوست شما خشک شود.

آلوئه ورای یخ زده عالی است

ژل آلوئه ورا را درون قالب یخ ریخته و داخل فریزر قرار دهید. پس از تشکیل تکه‌های یخ، می‌توانید آن‌ها را در اطراف ناحیه چشم و دیگر بخش های پوست صورت بمالید تا پوستتان روشن تر شود.

خمیر سیب زمینی درست کنید

یک سیب زمینی پوست گرفته و آن را داخل مخلوط کن بریزید تا خمیر یکدستی به دست آید. پوره را از صافی توری رد کرده و آب آن را جدا کنید.

با خیار و نعناع سفید کردن پوست آفتاب سوخته راحت تر است

یک خیار پوست گرفته و بصورت ورقه ای برش خرده شده را با یک مشت برگ نعناع تازه داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر هم بزنید تا قوام یکدستی به دست آید؛ فراموش نکنید که هر چه ماسک صاف تر باشد، پوست شما بهتر آن را جذب می کند.

در مرحله بعد، این پوره را با 2-3 قاشق غذاخوری خامه ترش خوب مخلوط کنید. داروی آفتاب سوختگی شما اکنون آماده استفاده است؛ کافیست یک لایه نازک را روی قسمت آفتاب سوخته پخش کرده و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب کمی سرد بشویید.

با چای سیاه و ماست کرم سفید کردن پوست آفتاب سوخته بساز

4 کیسه چای سیاه استفاده شده را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس این کیسه های سرد شده را پاره کرده و محتوای آن را با 4-5 قاشق غذاخوری ماست مخلوط و روی پوست صورت ماسک کنید.

هنگام استفاده از ماسک روی پوست خود مراقب باشید و بدانید که نباید ماساژ دهید چراکه منجر به لایه برداری پوست می شود.

گوجه فرنگی و شکر را امتحان کنید

1 قاشق غذاخوری گوجه فرنگی را به همراه 1 قاشق چایخوری شکر ترکیب و روی صورت ماسک کنید تا شاهد درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست خود باشید.

چند ماسک ساده برای التیام پوست آفتاب سوخته

علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، برخی مواد غذایی مثل آنچه در ادامه به آنها اشاره شده است میتوانند به عنوان تسکین دهنده آفتاب سوختگی و رفع تیرگی ناشی از آن موثر واقع شوند.

شیر

شیر تاثیر مفیدی در درمان آفتاب سوختگی دارد؛ البته یادتان باشد باید از شیر سرد استفاده کنید. با کمک شیر یک لایه پروتئین روی پوست شما ایجاد می شود که گرما، درد و حساسیت ناشی از آسیب آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

ماست

ماست غلیظ به تنهایی یک عامل خنک کننده و مرطوب کننده سریع برای پوست است. برای درمان آفتاب سوختگی می توانید از آن به صورت موضعی استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب در درمان آفتاب سوختگی و بثورات پوستی معجزه می کند. می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را روی نواحی آفتاب سوخته پوست بمالید.

منبع: نمناک

729575