جوابیه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به روزنامه شرق

در پی انتشار گزارش یکطرفه و مغرضانه با هدف تخریب مدیریت شهری با عنوان «آبروداری به سبک ششمی‌ها» در روزنامه شرق مورخه 10 مرداد ماه به اطلاع می رساند.
تصویر جوابیه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به روزنامه شرق

به گزارش سایت خبری پرسون، موضوع تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل مدیریت شهری تهران از اولین روز فعالیت دوره فعلی مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت. در همین ارتباط با توجه به تکالیف و احکام تعیین شده در قالب برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری و رویکرد مدیریت شهری در دوره ششم مبنی بر تمرکز و محوریت پروژه های نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری، علی الخصوص ناوگان فرسوده اتوبوسرانی شهرتهران، خرید و بکارگیری انواع اتوبوس دیزلی و برقی، مینی بوس همچنین خرید ون های مناسب سازی شده جهت تسهیل تردد معلولان و جانبازان در صدر اولویت برنامه های شهرداری تهران قرار گرفت.

در همین راستا قراردادهای مختلف جهت خرید بیش از 2580 دستگاه انواع اتوبوس مینی بوس و ون با شرکت های مختلف داخلی همچنین خرید و واردات 2500 دستگاه اتوبوس برقی از خارج از کشور منعقد گردیده است. با تلاش و پیگیری های شبانه روزی مدیران و مسئولین خدوم شهرداری تهران در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقلی و جلب رضایت شهروندان محترم تهرانی، علیرغم مشکلات و موانع متعدد از جمله: چالش های ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه، تامین منابع مالی و اعتباری لازم، حل مسائل و موضوعات قانونی و آماده سازی بسترها و زیرساخت های لازم جهت ورود اتوبوس های با فن آوری روز دنیا، محدودیت های تولید و عدم وجود ظرفیت های لازم در شرکت های خودروساز داخلی و... از ابتدای آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهری تاکنون تعداد 1024 دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی تهران ملحق گردیده که نتیجه این تلاش و حرکت جهادی در شهرداری تهران افزایش اتوبوس های فعال در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از 2400 دستگاه به 3218 دستگاه و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط بوده است.

در پایان تاکید می شود موضوع تامین اتوبوس در تهران از اوایل دهه 90 راکد مانده بود و در سال های 1396 تا 1400 اساسا توجهی به این حوزه نشد و پسرفت بزرگی اتفاق افتاد و اولویت به فعالیت های نمایشی در این حوزه داده شد. موضوع حمل و نقل مردم موضوعی سیاسی نیست و باید منافع مردم در اولویت اول رسانه ها باشد و برای آن کوشش کرد.

منبع: شرکت واحد اتوبوسرانی

729443