باز هم حرکت جهادی از شهردار و شورای اسلامی شهر اقبالیه:

۳ پروژه مهم عمرانی در شهر اقبالیه کلنگ زنی شد

روند اجرایی پروژه های آماده سازی اراضی شمالی شهر اقبالیه به مساحت ۳۳۵٠٠ مترمربع با هزینه بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال، سایت پسماند به متراژ ۶۵٠٠ مترمربع با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و آماده سازی بلوار سرباز به طول ۱۸٠٠ با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال، آغاز شد.
تصویر ۳ پروژه مهم عمرانی در شهر اقبالیه کلنگ زنی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ در مراسمی که پیش از ظهر امروز با حضور میکاییل سلمانی شهردار اقبالیه، حیدری رییس شورای اسلامی و بیگدلو، مولایی، پرپینچی و علیان اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، کلنگ ۳ پروژه عمرانی شهرداری اقبالیه به زمین زده شد.

در این مراسم روند اجرایی پروژه های آماده سازی اراضی شمالی شهر اقبالیه به مساحت ۳۳۵٠٠ مترمربع با هزینه بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال، سایت پسماند به متراژ ۶۵٠٠ مترمربع با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و آماده سازی بلوار سرباز به طول ۱۸٠٠ با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال، آغاز شد.

۳ پروژه مهم عمرانی در شهر اقبالیه کلنگ زنی شد

حیدری رییس شورای اسلامی شهر اقبالیه در این جلسه ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر جنبش حماس، به اقدامات صورت گرفته و برنامه های پیش روی مجموعه مدیریت شهری اقبالیه در دوره ششم پرداخت.
وی ادامه داد: با توجه به ویژگی های جمعیتی و موقعیت جغرافیایی اقبالیه، از مسئولین استانی و ملی درخواست داریم با نگاه ویژه ای به مسائل این شهر توجه کنند.
حیدری اضافه کرد: از جمله خواسته‌های مردم اقبالیه که در جریان بازدیدها به ما انتقال داده شده موضوعاتی مانند رفع وجود اتباع افغان، تصفیه خانه فاضلاب، کمربندی، دسترسی به اتوبان، درمانگاه است که انتظار داریم مسئولین، برای تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات آنها مدیریت شهری را یاری رسانند.
در ادامه مراسم کلنگ زنی سلمانی شهردار جهادی اقبالیه نیز با اشاره به اولویت‌بندی مدیریت شهری اقبالیه جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید اظهار کرد: شهرداری اقبالیه با همراهی اعضای شورا،روند برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی را بر اساس نیازهای شهر و دغدغه های شهروندان دنبال می کند و بر این اساس با تلاش های صورت گرفته هم اکنون برخی از پروژه‌ها در حال تکمیل شدن هستند،برخی در حال اجرا و برخی هم در مرحله انجام مناقصه قرار دارند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال اقبالیه که از استانداردترین مجموعه های ورزشی استان قزوین محسوب می‌شود،گفت: این زمین چمن فوتبال یکی از بخش های مجموعه ورزشی است که در زمینی به مساحت حدود دو هکتار احداث می شود. در فاز نخست این پروژه که به افتتاح زمین چمن مصنوعی ختم می شود،بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
شهردار اقبالیه همچنین از تکمیل شدن پروژه پارک بانوان در زمینی به مساحت یک هکتار و بهره مند از زمین بازی، سالن جلسات، اتاق کودک و مادر، ست ورزشی، بازیگاه کودک و بوفه خبر داد و افزود: پروژه پارک بانوان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرا شده و انشاالله در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
سلمانی در ادامه خاطرنشان کرد: ساماندهی فعالیت ضایعات فروشی های شهر اقبالیه با تلاش شورا و شهرداری اقبالیه و همراهی و حمایت دستگاه قضایی و استانداری قزوین در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس مقرر شده در زمینی به مساحت حدود دو هکتار، مکانی برای فعالیت این صنف احداث شود. در فاز نخست این پروژه، ۲۲ واحد تجاری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی پارک خانواده شهر اقبالیه، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار اجرا شده و تا دو ماه آینده آماده ارائه خدمات به شهروندان می شود.
شهردار اقبالیه اضافه کرد: آماده‌سازی بخشی از اراضی شمالی اقبالیه با پنج میلیارد تومان اعتبار از جمله پروژه هایی بود که امروز با حضور کلنگ زنی شد.
سلمانی اضافه کرد: تکمیل بلوار سرباز که نقش جایگزین کمربندی را دارد، در حال اجراست که پیمانکار آن مشخص شده و مقرر شده جدولگذاری‌‌ را اجرا و شهرداری هم زیرسازی و آسفالت را اجرا کند. این پروژه از مسیر ساختمان سپاه تا جاده اسماعیل آباد آغاز شده و اگر فاز اول تا پایان امسال به اتمام برسد با حمایت مسئولین، فاز دوم آن هم سال آینده اجرایی و تکمیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد درآمد پایدار احداث ۱۲۰ واحد تجاری نیز آغاز شده و برنامه این است که تا دو سال آینده احداث و بهره‌برداری برسند.
شهردار اقبالیه افزود: درصدد هستیم با انعقاد قراردادی تفاهم‌نامه ای با شرکت آبفا نسبت به احداث تصفیه خانه شهر اقبالیه به طور مشترک اقدام کنیم.
سلمانی همچنین از دستگاه های اجرایی و مسئولین استانی و ملی خواست تا در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اقبالیه مساعدت لازم را داشته باشند.
لازم به ذکر است زمین چمن مصنوعی پارک خانواده شهر اقبالیه نیز که با مشارکت شورا و شهرداری اقبالیه و اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین احداث شده است، امروز به بهره برداری رسید.
همچنین گفتنی است در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار، شهرداری و شورای اسلامی شهر اقبالیه با اهدای لوح یادبود از خدمات و تلاش های اصحاب رسانه تقدیر به عمل آوردند.

729100