شهردار اقبالیه خبر داد:

اجرای اولین پروژه استانی ممیزی املاک در شهر اقبالیه/شهروندان با مامورین ممیزی املاک همکاری کنند

مهندس سلمانی شهردار اقبالیه در دومین نشست نهضت پاسخگویی مسجد محور در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهر از اجرای اولین پروژه استانی ممیزی املاک در شهر اقبالیه خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم با مأمورین ممیزی املاک همکاری کنند.
تصویر اجرای اولین پروژه استانی ممیزی املاک در شهر اقبالیه/شهروندان با مامورین ممیزی املاک همکاری کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ میکائیل سلمانی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر به همراه مدیر و مسئولین واحد‌های شهرداری اقبالیه در قالب دومین نشست نهضت پاسخگویی مسجد محور در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهر، ضمن دیدار چهره به چهره با مردم، پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های شهروندان بودند.

در این دیدار مردمی مسجد محور که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با هدف بررسی رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم برگزار گردید، شهروندان مسائل و مشکلات موجود را به شهردار و دیگر مسئولین عنوان کردند.
مهندس سلمانی شهردار اقبالیه هدف از برگزاری این نشست نهضت پاسگویی مسجد محور افزود: یکی از برنامه های مدیریت شهری، برگزاری ملاقات های مردمی در مساجد سطح شهر با هدف حل مشکلات خواهد بود؛ چرا که ما هم از خود مردم و از جنس مردم هستیم و یقیناً به دنبال مرتفع نمودن مسائل و معضلات شهر و شهروندان خواهیم بود.
شهردار اقبالیه افزود: رسیدگی به مطالبات مردمی اصلی ترین وظیفه مدیریت شهری است و هدف اصلی رضایت و آسایش آنهاست.

احداث سایت جدید پسماند در اقبالیه از برنامه‌های شهرداری است

مهندس سلمانی از احداث سایت جدید پسماند خبر داد و گفت: با توجه به تبعات زیست محیطی، سایت‌ های ضایعات فروشان باید ساماندهی و از استانداردهای لازم برخوردار باشند.
مهندس سلمانی شهردار اقبالیه از جلسه ای که با حضور نمایندگان کشاورزان به طرح ساماندهی مشاغل مزاحم شهری برگزار شد خبر داد و گفت: در این طرح، برای کاهش مزاحمت های شهری، سایت مناسبی به صنوف مزاحم اختصاص داده می شود و آن ها به مکان تعیین شده به وسعت 3 هکتار منتقل خواهند شد.
شهردار اقبالیه افزود: با توجه به ضابطه و کاربری طول محور طبق طرح تفصیلی، از طرفی با توجه به میزان زیاد عقب‌نشینی پلاک‌های واقع در طول محور و ریزدانه شدن آن‌ها در جهت تشویق به تجمیع پلاک‌ها با حد نصاب مساحت قطعه حداقل 200 مترمربع بعد از عقب‌نشینی و داشتن حداقل عرض پلاک ۱۰ متر، با افزایش یک طبقه تراکم و احداث بنا در جبهه ساخت تعیین‌ شده طرح تفصیلی در سطح اشغال 75 درصد با تأمین 75 درصد پارکینگ موافقت کرد.
اجرای طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب از سطح شهر
مهندس سلمانی اظهار داشت: عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب در شهر اقبالیه به منظور تردد بدون حادثه شهروندان از معابر شهری و با هدف رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات، از سوی تلاشگران حوزه خدمات شهری به اجرا در آمده است.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری سگ های ولگرد یکی از درخواست های اصلی شهروندان است افزود: در این عملیات چندین قلاده سگ زنده گیری و از معابر و پارک های سطح شهر جمع آوری شده و این عملیات ادامه دارد.

اجرای اولین پروژه استانی ممیزی املاک درشهر اقبالیه

مهندس سلمانی شهردار اقبالیه عنوان کرد: طبق قانون هر 5 سال یک بار باید ممیزی املاک شهر صورت بگیرد زیرا شهر همچون موجود زنده است که در حال تغییر و تحول بوده و به مرور زمان املاکی افراز شده یا تغییر کاربری در آنها صورت گرفته , و یا ... که در اینصورت باید اطلاعات شهرداری در این باره تکمیل شود.
سلمانی افزود: مشخص شدن املاک مسکونی، تجاری، وضعیت معابر، وضعیت کسب، جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعات املاک، دسترسی آسان به اطلاعات در زمان مراجعه شهروندان، مشخص شدن آمار املاک در حوزه شهری برای ارائه خدمات شهری مناسبتر و مکانیزه و یکپارچه سازی سیستم شهرسازی به جای سیستم سنتی و در نتیجه مدیریت بهتر امور شهری را می توان از مزایای این طرح بر شمرد.
ایشان اظهار کردند: انجام ممیزی آرزوی دیرینه ای است که تحقق آن فوائد بسیاری برای همشهریان خواهد داشت زیرا تغییرات حاصل شده در املاک مشخص شده و عوارض ناشی از آن باعث عمران و آبادانی می‌شود.
گفتنی است در انتهای این دیدار مردمی مسجد محور، مقرر شد تا موضوعات مطرح‌ شده برای ثبت و پی‌گیری اداری توسط مدیر روابط عمومی جمع‌آوری و اقدامات جاری اجرا شود.

728815