متن کامل امن یجیب المضطر و خواص معجزه گر آن برای حاجت+ معنی، تفسیر و ختم

معنی دعای امن یجیب و روش ختم دعای امن یجیب برای حاجت را در این مطلب برایتان آماده کرده ایم.
تصویر متن کامل امن یجیب المضطر و خواص معجزه گر آن برای حاجت+ معنی، تفسیر و ختم

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از آیات معروف قرآن برای حاجت و شفای بیمار، امن یجیب است که برای رفع گرفتاری و هرنوع حاجت خوانده می شود. خواندن دعای امن یجیب برای شفای بیمار و ختم دعای امن یجیب برای رفع گرفتاری بسیار سفارش شده است. امن یجیب آیه 62 سوره نمل از قرآن کریم است که در ادامه این بخش به بررسی بیشتر آن پرداخته ایم.

متن دعای امن یجیب برای شفای بیمار

أَمّن یجیبُ المُضطَرَّ إِذا دَعاهُ و یکشِفُ السّوءَ و یجعَلُکُم خُلفاءَ الأَرضِ أَءِلهٌ مَع‌اللّهِ قَلیلا مَا ‌تَذکّرون

تفسیر آیه امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

در تفسیر این آیه مراد از اجابت مضطر وقتی که او را بخواند این است که خدا دعای دعا کنندگان را مستجاب و حوائج‌شان را بر می‌آورد، و اگر قید اضطرار را در بین آورد برای این است که در حال اضطرار، دعای داعی از حقیقت برخوردار است و دیگر گزاف و بیهوده نیست، چون تا آدمی بیچاره و درمانده نشود، دعاهایش آن واقعیت و حقیقت را که در حال اضطرار واجد است ندارد، و این خیلی روشن است.(ترجمه تفسیر المیزان علامه طباطبایی جلد :15 صفحه :545)

متن آیه امن یجیب کامل

أَمَّنْ یَهْدِیکُمْ فِی ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَنْ یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ تَعَالَی اللَّهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ

معنی امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء کامل

یـا کسی که دعای مضطر را اجابت می کند و گرفتاری را برطرف می سازد، و شما را خلفای زمین قرار می دهد، آیا معبودی با خداست؟ کمتر متذکر می شوید!

ختم معجزه گر امن یجیب برای برآورده شدن حاجات بزرگ

جهت برآورده شدن حاجات 12 هزار مرتبه آیه 62 سوره نمل «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء» را بخواند که در همان هفته اول مقصود حاصل می گردد.(زادالمعاد، ص500)

تفسیر و توضیح دیگر امن یجیب المضطر

در آیه امن یجیب، خداوند تنهامرجع استجابت دعا و رفع گرفتاری‌های انسان ذکر شده و این مفهوم مرتبط با توحید دانسته شده است. (قرشی، تفسیر احسن‌الحدیث، 1391ش. ج7، ص481)

به گفته آیت‌الله مکارم شیرازی، خداوند در این این آیه و چند آیه قبل و بعد که با «اَمَّنْ» شروع می‌شوند، به صورت سؤالی، روشن‌ترین دلایل توحید را بیان و مشرکان را محاکمه کرده است.(مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، 1371-1374ش، ج7، ص512-513)

این پرسش سومین سؤال از سؤال‌های پنج‌گانه‌ خداوند از مشرکان است که در آن می‌پرسد آیا کسی که دعای درمانده را استجابت می‌کند بهتر است یا خدایان شما که کاری انجام نمی‌دهند؟( مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، 1371-1374ش، ج15، ص517)

منظور از مُضطَر در این آیه کیست؟

در برخی از روایات شیعه، منظور از واژه «مضطر» (درمانده) امام مهدی بیان شده است. برای مثال، در حدیثی از امام صادق(ع) که در کتاب تفسیر قمی آمده، آیه 62 سوره نمل در شأن قائم آل محمد(ص) نازل شده و او مضطر واقعی است که پس از نماز در مقام ابراهیم و دعا، خداوند نیز دعای او را مستجاب و پس از «کشف سوء» (رفع گرفتاری)، او را در زمین خلیفه قرار می‌دهد.(قمی، تفسیر القمی، 1404ق، ج2، ص129)

ارتباط آیه امن بجیب با امام زمان(عج)

در دو روایت از امام باقر(ع) و امام صادق (ع) مضطر در این آیه، بر امام زمان (عج) هنگام ظهور تطبیق ‌داده شده که نزد مقام (ابراهیم) دو رکعت نماز می‌گزارد و به درگاه الهی دعا می‌کند؛ آنگاه خداوند دعایش را اجابت، مشکلات حضرت را برطرف و ‌او را در زمین خلیفه می‌کند؛ سپس جبرئیل و 313 نفر با وی بیعت می‌کنند.(قمی، ج 2، ص 105؛ الصافی، ج 4، ص 71؛ نورالثقلین، ج 4، ص 94)

منبع: نمناک

728919