معرفی گیاهان مناسب برای نوزاد

مزایا نگهداری گیاه در اتاق نوزاد و کودک چیست؟ | برسی نکات مهم نحوه ایجاد دکوراسیون اتاق نوزاد با گیاهان + پاسخ به سوالات متداول و راهنمای خرید
تصویر معرفی گیاهان مناسب برای نوزاد

به گزارش سایت خبری پرسون، نگهداری گیاهان در خانه، آرامش و زیبایی طبیعت را به خانه‌هایتان می‌آورد. گیاهان مزایای بی‌شماری برای سلامتی دارند و می‌توانند دکوراسیون خانه‌تان را ساده و در عین حال شیک جلوه دهند. گاهی والدینی که به تازگی صاحب نوزاد شده‌اند، نگرانند که گیاهان برای عضو تازه خانواده ضرر داشته باشد.

اگر شما هم عاشق گل و گیاه هستید و دوست دارید که اتاق فرزندتان را هم با این نعمت الهی، زیباتر کنید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه گیاهانی برای نوزادتان بهتر هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۶ مورد از گیاهان مناسب برای نوزاد را به شما معرفی خوا‌هیم کرد.

مزایا نگهداری گیاه در اتاق نوزاد

  • کمک به خواب بهتر و سریع‌تر نوزاد
  • افزایش احساسات مثبت
  • اثر خنک کنندگی
  • جذب دی اکسید کربن و انتشار اکسیژن
  • کنترل رطوبت محیط در حدی که برای سلامت نوزاد مطلوب است.
  • برخی از گیاهان حتی به رفع مشکلات سلامتی همچون آسم، سوزش چشم و التیام جراحات پوستی نیز کمک می‌کنند.

مزایا نگهداری گیاه در اتاق نوزاد

بهترین گیاهان برای اتاق نوزاد و کودک

برخی از گیاهان مناسب برای نوزاد شامل این مواردند:

1) رزماری: این گیاه مناسب اتاق نوزاد علاوه ‌بر زیبایی خیره‌کننده، به بهبود خواب کودک نیز کمک می‌کند.

2) پپرومیا قاشقی: اگر اتاق فرزندتان نورگیر نیست، این گیاه انتخاب خوبی است.

3) ساکولنت‌ها: این گیاهان بدون خار یا تیغ هستند و معمولا اندازه کوچکی دارند. بنابراین برای زیبایی اتاق، می‌توانید از چند ساکولنت در کنار هم استفاده کنید.

4) برگ عبایی: این گیاه مناسب اتاق نوزاد روش نگهداری ساده‌ای دارد و اکسیژن زیادی تولید می‌کند.

5) کالاتیا: این گیاه، ظاهر زیبا و خاصی دارد، به نور کمی نیاز دارد و برای کودکان بی‌خطر است.

6) کالادیوم یا فیل‌گوش: اگر گیاهانی با رنگ‌های جذاب و متفاوت را می‌پسندید، کالادیوم مناسب شماست.

7) گل سنگ: هیپوستس یا گل سنگ، رنگ‌های جذابی دارد و می‌تواند به شکل تراریوم و در کنار گیاهان دیگر استفاده شود تا جلوه جذابی به اتاق فرزندتان بدهد.

8) مارانتا: اگر خاص بودن برای شما در اولویت است، گیاه رطوبت دوست مارانتا را خریداری کنید. می‌توان به جرات گفت که این گیاه یکی از زیباترین برگ‌ها را دارد.

9) لیتوپس: این گیاه مقاوم، ظاهری همچون سنگ‌های خاص و رنگارنگ دارد و در تنوعی از رنگ و شکل موجود است. قرار دادن چندین لیتوپس در گلدان می‌تواند نمای زیباتری به اتاق فرزندتان بدهد.

10) نخل شامادورا: توانایی بالای نخل شامادورا در تصفیه هوای محیط و کمک به تنفس هوایی سالم، آن را به گیاهی مناسب برای اتاق کودکان تبدیل کرده است.

11) پاچیرا: این گیاه مناسب اتاق نوزاد به گیاه پول هم معروف است و تنه بافته شده‌ای دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است. پاچیرا امکان ذخیره آب را دارد، بنابراین برای افرادی که نمی‌توانند مدام گیاهان را آبیاری کنند مناسب است.

12) ژربرا: ژربرا گیاهی گل‌دار با گل‌های رنگارنگ است که اتاق فرزندتان را به فضایی شاد و پرانرژی تبدیل می‌کند.

13) گندمی: این گیاه هوا را تصفیه می‌کند و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

14) کالانکوئه: اگر گیاهی گل‌دار و مقاوم با زیبایی خیره‌کننده برای اتاق فرزندتان می‌خواهید، کالانکوئه مناسب شماست.

15) پاپیتال: این گیاه، رونده، همیشه سبز و تصفیه کننده هواست و رشد بسیار سریعی دارد.

16) گل بنجامین: بنجامین یک گیاه مناسب اتاق نوزاد است که نیاز به رطوبت زیادی دارد. برای اطلاع از قیمت گل بنجامین کوچک می‌توانید به وبسایت کافه گلدون مراجعه کنید.

نکات مهم نحوه  ایجاد دکوراسیون اتاق نوزاد با گیاهان

نکات مهم نحوه ایجاد دکوراسیون اتاق نوزاد با گیاهان

شما می‌توانید با قرار دادن گل و گیاه در اتاق نوزاد، حال و هوای شادتری به اتاق او بدهید. البته برای این کار باید نکاتی همچون این موارد را مد نظر بگیرید:

عدم زیاده روی در استفاده از گیاه

گل و گیاه بخشی از طبیعت هستند و زیبایی هر محیطی با وجود آن‌ها تکمیل می‌شود. با این حال نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید و اتاق نوزاد را شلوغ کنید. این کار باعث می‌شود اتاق نامرتب به نظر برسد و گیاهان موقعیت نشان دادن زیبایی خود را نداشته باشند.

گیاهان با گوشه نرم و گرد را انتخاب کنید

زمانی که نوزاد بزرگ می‌شود و چهار دست و پا راه می‌رود، ممکن است از سر کنجکاوی گل و گیاهان را لمس کند. در این موقعیت اگر گیاهی با لبه تیز را انتخاب کرده باشید، امکان آسیب دیدن کودک وجود دارد. به همین خاطر ایمن‌ترین انتخاب برای کودکان، گیاهانی با لبه نرم و گرد هستند.

گیاهان غیر سمی انتخاب کنید

برخی از گیاهان از جمله فیلودندرون، دیفن باخیا، دراسنا و سانسوریا برای کودکان و حیوانات خانگی سمی هستند و نگهداری آن‌ها در خانه خطرناک است. اگر تصمیم به خرید گل دراسنا گرفته‌اید باید گلدان را در مکانی دور از دسترس کودک‌تان قرار دهید. بنابراین حتما قبل از خرید مطمئن شوید که یک گیاه بی خطر را خریداری می‌کنید.

اندازه مناسب

اندازه گیاهان مناسب اتاق نوزادان باید متناسب با فضا انتخاب شود. بنابراین نباید گیاهی را انتخاب کنید که برای اتاق فرزندتان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است.

مزایای خرید گیاه مناسب اتاق نوزاد از کافه گلدون

نور کافی

هر گیاهی به مقدار نور متفاوتی نیاز دارد. برخی از گیاهان برای رشد، حتما باید در مقابل نور مستقیم خورشید باشند. این در حالیست که برخی دیگر به نور کمی برای رشد نیاز دارند. بنابراین اگر اتاق فرزندتان نورگیر نیست، گیاهانی را خریداری کنید که با نور کم به رشد خود ادامه می‌دهند.

مزایای خرید گیاه مناسب اتاق نوزاد از کافه گلدون

اگر قصد خرید اینترنتی گل فیکوس یا هر گل دیگری را دارید، کافه گلدون بدون شک یکی بهترین انتخاب‌ها است. کافه گلدون خدماتی همچون ارسال سریع و مطمئن، ضمانت سلامت کالا، خدمات پس از فروش و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های اینترنتی ایمن را به خریداران خود ارائه می‌دهد. این فروشگاه همچنین اطلاعات جامعی در خصوص گیاهان ارائه می‌دهد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گیاهی مناسب را برای اتاق فرزندتان را انتخاب کنید.

جمع بندی

گیاهان آپارتمانی تاثیرات مثبتی روی روح و جسم ما دارند و قرار دادن آن‌ها در هر بخشی از خانه می‌تواند سودمند باشد. بسیاری از والدین دوست دارند فرزندشان نیز از اثرات این گیاهان بهره‌مند شود. البته این افراد باید بدانند که تنها برخی از گیاهان برای سلامت کودکان و دکوراسیون اتاق آن‌ها مناسب هستند. ما در اینجا به معرفی 16 گیاه مناسب اتاق نوزاد پرداختیم تا پروسه انتخاب و خرید را برای شما راحت‌تر کنیم.

سوالات پرتکرار در خصوص انواع گیاه مناسب برای کودکان

آیا گل برای نوزاد ضرر دارد؟

برخی از گل‌ها و گیاهان برای انسان‌ها و به خصوص نوزادان ضرر دارند. اما برخی دیگر، فواید ذهنی و جسمی زیادی دارند. بنابراین بهتر است گیاهانی که معرفی کردیم را برای اتاق فرزندتان خریداری کنید.

آیا بوی گل برای نوزاد آسیب زا است؟

از آنجایی که سینوس‌ها، ریه‌ها و بدن نوزاد هنوز در حال رشد هستند، باید از نوزاد بیشتر مراقبت کنید تا از این دوران حساس عبور کند. در این شرایط نباید گل‌های طبیعی که رایحه شدیدی دارند را نزدیک نوزاد قرار دهید زیرا ممکن است باعث حساسیت شوند یا آسیب‌رسان باشند. البته اکثر گیاهان آپارتمانی فاقد بو هستند و نگهداری آن‌ها در اتاق نوزاد آسیبی به فرزندتان نمی‌رساند.

خوردن برگ گل توسط کودک آسیب زا است؟

خوردن برگ گل می‌تواند باعث مسمومیت کودک یا بروز واکنش‌های آلرژیک پوستی شود. این موضوع به خصوص برای گیاهان سمی صدق می‌کند. پس اگر کودکی در خانه دارید، به هیچ عنوان سراغ خرید گل دراسنا، سانسوریا و فیلودندرون نروید.

منبع: کافه گلدون

728909