این گیاهان آپارتمانی به نور نیاز ندارند

اگر گیاهانی خریداری کنیم که به نور نیاز ندارند، می‌توانیم به راحتی در خانه‌هایی که نورگیر نیستند نیز از زیبایی گل‌ها بهره ببریم.
تصویر این گیاهان آپارتمانی به نور نیاز ندارند

گیاهانی که به نور نیاز ندارند کدام گیاهان هستند؟ در این مطلب گیاهانی که به نور نیاز ندارند را معرفی می‌کنیم تا بتوانید گیاهان دلخواه خود را خریداری کرده و از نگهداری آن‌ها لذت ببرید.

آگلونما

گیاهان آگلونما به راحتی قابل نگهداری و از جمله بسیاری از گیاهان آپارتمانی هستند که نیازی به نور خورشید ندارند. بسیاری از افراد می‌گویند اگر در نگهداری از گیاهان مبتدی هستید این گیاه برای شروع شما عالی خواهد بود.

این گیاهان همچنین توسط ناسا در لیست گیاهان آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند قرار گرفته‌اند. بنابراین این گیاهان همیشه سبز نیاز به توجه کمی دارند و گزینه خوبی برای خانه شما هستند. به‌طورکلی، گیاهان آگلونما با برگ‌های تیره نور کم را ترجیح می‌دهند.

گیاهانی که به نور نیاز ندارند

گیاه برگ عبایی

این گیاه می‌تواند در شرایط نامناسب زنده بماند. اگر از دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از گل‌ها به خوبی مراقبت کنید، گیاه برگ عبایی مناسب شما است. برگ عبایی ها به نور کمی احتیاج دارند و تقریبا در هر جای خانه شما می توانند زنده بمانند. رشد آن‌ها کند است، اما به راحتی از بین نخواهند رفت.

دراسنا

دراسنا یک گیاه آپارتمانی نیازمند نور کم رایج است که مراقبت از آن در مناطق کم نور ممکن است. این گیاه انواع مختلفی دارد ولی بیشتر دراسناها در معرض نور غیرمستقیم بهترین رشد را دارند، اما در نور کم و متوسط هم می‌توانند زنده بمانند. دراسناها همچنین از جمله بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا هستند که می‌تواند سموم موجود در خانه شما را از بین ببرند.

دیفن باخیا

دیفن باخیا گیاه زیبایی است که معمولا هم دردکوراسیون داخلی خانه‌ها یافت می‌شوند. فقط توجه داشته باشید که این گیاه باید از حیوانات خانگی دور باشد. چون ممکن است خورده شدن آن ایجاد مسمویت کند و همچنین ریخته شدن شیره آن بر روی پوست باعث خارش می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر حداقل تماس را با این گیاه داشته باشید، خطر این گیاه به حداقل می‌رسد.

گیاه سانسوریا

گیاهان سانسوریا به اسم گیاه مار نیز شناخته می‌شوند. رنگ راه‌راه این گیاهان باعث شده نام آن‌ها گیاهان مار گذاشته شود. چراکه این خطوط کمی شبیه پوست مارهستند. گیاهان سانسوریا گیاهانی کاملا بلند و مقاوم هستند تا در برابر فراموشکارترین افراد نیز سالم بمانند. این گیاهان حتی با چند هفته غفلت می‌توانند آسیب جدی نبینند.

گیاه سانسوریا

زامیفولیا

زامیفولیا یا زامیوکالکاس یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است و از بین بردن آن تقریبا غیرممکن است. شاخ و برگ سرسبز و محکم، آن را به یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری تبدیل کرده است.

گیاه زامیفولیا در نور غیرمستقیم بیشترین رشد را دارد. اما در نور بسیار کم هم می‌تواند زندگی کند. این گیاه نور مستقیم را دوست ندارد و اگر در معرض نور مستقیم قرار گیرد، برگ‌های ‌آن زرد می‌شود.

388561