۱۰ ایده خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی در خانه‌های کوچک

حتما با من موافقید که دیدن جوانه 'گیاهان آپارتمانی چقدر لذت‌بخش است و دل آدمی را شاد می‌کند. در این مطلب می‌خواهم چند ایده را نشانتان بدهم که از آنها استفاده کنید و کنج خانه‌تان گلخانه کوچکی برای خودتان داشته باشید.
تصویر ۱۰ ایده خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی در خانه‌های کوچک

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر در خانه گل و گیاه دارید و از آن مراقبت می‌کنید، حتما با من موافقید که دیدن جوانه آنها چقدر لذت‌بخش است و دل آدمی را شاد می‌کند. پیشنهادم به کسانی که در خانه‌شان گیاه آپارتمانی ندارند این است که خود را از لذت تماشای جوانه زدن گیاهان محروم نکنند.

می‌دانم امروزه دیگر از آن خانه‌های حیاط‌دار و باصفا خبری نیست اما در همین خانه‌های کوچک و نقلی خودمان هم می‌توانیم با اندکی خلاقیت و تغییر در دکوراسیون جای مناسبی برای گل و گیاه‌های آپارتمانی درست کرد و از دیدن آنها روحیه گرفت.

در این مطلب می‌خواهم چند ایده را نشانتان بدهم که از آنها بنا بر فضایی که در محل زندگی‌تان دارید استفاده کنید و گلخانه کوچکی برای خودتان داشته باشید و خانه‌تان را سرسبز کنید و از این عناصر طبیعی و تزئینی دوچندان بهره ببرید.

۱- ترکیب اکسسوری و گلدان

اگر به اکسسوری علاقه دارید می‌توانید قفسه‌ای در اتاق نشیمن خانه‌تان درست کنید و روی آن را با وسایل دکوری و گلدان‌های زیبا تزئین کنید. در این تصویر ۸ گلدان کوچک و بزرگ در کنار لوازم تزئینی سبک هنرمندانه‌ای ساخته است.

۲- فضایی شسته ‌و رفته و خنثی

فضای یکنواخت دوست دارید؟ گل و گیاهان خود را بردارید و از گلدان‌هایی که رنگ خنثی دارند استفاده کنید و چیدمان خود را داشته باشید. در این تصویر همان‌طور که می‌بینید از گیاهانی استفاده شده که به نور کمی نیاز دارند و به خاطر همین قفسه با پنجره فاصله دارد. اما اگر در خانه‌تان امکانش هست،‌ جای گیاهان را نزدیک به پنجره انتخاب کنید.

۳- رویاهای سبز

اسم این سبک را رویاهای سبز گذاشته‌ام. اگر دوست دارید بالای تخت خود آویز و لوازم دکوری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم قفسه گیاهان درست کنید و یک قطعه هنری بسازید. با داشتن این نوع دکور انگار تکه‌ای از جنگل را با خود به خانه آورده‌اید.

۴- دسکتاپ دلپذیر

اگر شما نیز مثل من و خیلی‌های دیگر دورکاری هم می‌کنید و ساعات زیادی در یک گوشه خانه مشغول کار پشت سیستم هستید،‌ این دکور برای شما عالی است. کار کردن کنار گل و گیاهان آدم را خسته نمی‌کند و با نگاه کردن به رنگ سبز آنها چشم‌هایمان انرژی می‌گیرند.

۵- سبک بوهو

یک سینی بافته شده و حصیری، گلدان دونات‌شکل و سایر عناصر داخل تصویر زیر باعث القای حس بوهو می‌شوند. این دکور با ظرافتی که دارد مثل یک اثر هنری می‌ماند.

۶- چرخ‌دستی

هیچ‌وقت با گیاهان مصنوعی موافق نبوده‌ام اما به هر حال هستند کسانی که آنها را دوست دارند؛ گیاهان - چه طبیعی و چه مصنوعی - در چرخ‌دستی‌های دکوری نیز زیبا به نظر می‌رسند. روی چرخ‌دستی را می‌توان با گلدان‌های کوچک چیدمان کرد و کمی سبز به نظر رسید.

۷- یک گوشه رنگارنگ

همه‌مان در خانه‌مان گوشه و کناری داریم که خالی و بدون استفاده رها شده‌اند. با یک ایده خلاقانه ساده می‌توانید آنجا را تبدیل به یک باغچه نقلی کنید. با چیدمان درست گوشه‌های خانه رنگ و زندگی به یک فضای مرده می‌بخشید. این ایده برای اتاق خواب عالی است و در هر سنی که باشید می‌توانید از تماشای باغ کوچک خود لذت ببرید.

۸- ترکیب گلبهی و سبز و تبلور زیبایی

گلبهی و سبز همیشه یک ترکیب دوست‌داشتنی می‌سازند. اگر دیواری دارید که می‌توانید آن را رنگ کنید پیشنهاد می‌کنم به این ایده فکر کنید. بخشی از دیوار را گلبهی کنید و روی آن طبقه‌های چوبی بزنید و گلدان‌هایتان را بچینید. به طور حتم از این کار پشیمان نخواهید شد.

۹- یک نردبان یا استند چوبی کوچک

اگر هم جزو آن دسته افرادی هستید که به دیوارشان میخ نمی‌کوبند، این ایده مال شماست. هم می‌توانید از استندهای آماده بازار تهیه کنید یا اگر نجاری بلدید یک نردبان چوبی بسازید. اگر هم نه می‌توانید از وسایل دور انداختنی خانه چنین وسیله‌ای را درست کنید.

گذاشتن گیاهان روی استند و نردبان مخصوص یا هر سطح دیگری برای کسانی که کودک خردسال دارند مناسب نیست، چراکه در این مدل گیاهان در دسترس هستند و کودک شما به‌راحتی می‌تواند به آن دست بزند. اگر حیوان خانگی هم دارید، به این ایده فکر نکنید وگرنه توی دردسر خواهید افتاد.

۱۰- سبک باغ مخفی

آخرین ایده هم همان‌طور که در تصویر می‌بینید کتابخانه‌ای است پر از گیاه. اسم این مدل را گذاشته‌ام باغ مخفی. گیاهان به علاوه کتاب برابر است با تحقق رویای یک خانه واقعی.

منبع: همشهری آنلاین

304621