اولین واکنش آمریکا به سخنان مسعود پزشکیان در مراسم تحلیف

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران درباره عادی سازی روابط اقتصادی ایران و جهان و رفع تحریم‌های ظالمانه واکنش نشان داد.
تصویر اولین واکنش آمریکا به سخنان مسعود پزشکیان در مراسم تحلیف

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرنگاری از ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روز سه شنبه او با خبرنگاران درباره اظهارات دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در مراسم تحلیف خود پرسید و گفت که رئیس جمهور جدید ایران اعلام کرده است که به دنبال ارتقای روابط اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان است و تحریم‌های آمریکا را ظالمانه دانسته است. با توجه به تحریم‌های آمریکا آیا فکر می‌کنید پزشکیان می‌تواند به این وعده خود عمل کند؟

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال با تکرار اظهارات مداخله جویانه واشنگتن در امور ایران با ادعاهای حقوق بشری و حمایت از مردم ایران پاسخ داد: آنچه آمریکا فکر می‌کند ناعادلانه و ظالمانه است نحوه رفتار ایران با زنان و دختران این کشور و عدم توجه آن به اساسی‌ترین حقوق مردم خود است. در طول دو سال گذشته که من در دولت آمریکا خدمت کرده‌ام ما شاهد نقض مکرر حقوق بشر مردم ایران توسط حکومت این کشور بوده ایم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای حمایت از مردم ایران مدعی شد: ما این امر را ناعادلانه می‌دانیم که مردم ایران به خاطر اظهار اساسی‌ترین درخواست‌های خود سرکوب شوند. بی عدالتی در واقع اقدامی است که حکومت ایران علیه مردم خود اعمال کرده است.

پاتل ادامه داد که همانطور که اعلام کرده‌ایم حکومت ایران را بر اساس اقدامات آن قضاوت خواهیم کرد. اگر ایران علاقه مند به عضویت در نظام بین المللی جهانی است، باید به آن احترام بگذارد و پایبند باشد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص توضیح درباره این نظام بین المللی جهانی و انتظارات از ایران با تکرار ادعاهای آمریکا درباره فعالیت های منطقه ای ایران مدعی شد: «ایران از سال ۱۹۷۹ بزرگترین صادر کننده تروریسم در جهان است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: این کشور (ایران) سابقه مشارکت در فعالیت های بی ثبات کننده، بدخواهانه و تامین مالی گروه های نیابتی دارد. به مبانی اساسی دموکراسی و حقوق بشر بی توجهی می کند.

او ادعا کرد: این‌ها مواردی است که ما از کشورهایی که عضوی از نظام بین المللی جهانی هستند و سهمی در آن دارند، انتظار داریم.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران روز سه شنبه در مراسم تحلیف خود اعلام کرد: آماده‌ایم مدیریت تنش با دولت‌هایی که هنوز شان و جایگاه ایران را درک نکرده‌اند، گفت‌وگو کنیم. من عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را با جهان، حق مسلم ایران می‌دانم و برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم نشست.

منبع: ایرنا

728812