سرمربی تیم ملی فوتبال به نظام وظیفه رفت

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای پیگیری وضعیت لژیونرهای سرباز به سازمان نظام وظیفه رفت.
تصویر سرمربی تیم ملی فوتبال به نظام وظیفه رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از جلسه هفته گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال با ستاد کل نیروهای مسلح درمورد وضعیت بازیکنان سرباز تیم ملی، مسئولان سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم صورت گرفته کلیه مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مردادماه ۱۴۰۳تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.

براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، از این پس هرگونه فعالیت ورزشی افراد مذکور با هماهنگی یگان خدمتی و برابر تدابیر تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد.

با این وجود امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی کشورمان که دغدغه خاصی برای استفاده از بازیکنانش در مقدماتی جام جهانی دارد، صبح امروز نشستی را با مسئولان نظام وظیفه درمورد سربازهای لژیونر برگزار کرد.

با توجه به مقررات مربوط به تردد مشمولین خارج از کشور، مشمولانی که حداقل سه سال در خارج از کشور سکونت داشته باشند، شرایط بهره‌مندی از تسهیلات تردد ویژه مشمولین را تا تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۵ دارند و مشمول می‌توامد در هر سال حداکثر بیش از یک بار به ایران سفر کنند. به شرطی که مجموع اقامت وی در داخل کشور بیش از ۹۰ روز نباشد.

ظاهرا درخواست سرمربی تیم ملی این است که مشمولان لژیونر مانند گذشته بتوانند در روزهای فیفادی به ایران آمده و در اردوهای ملی شرکت کنند.در حال حاضر نفراتی مثل سامان قدوس، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، سید مجید حسینی مشمولان لژیونر تیم ملی هستند.

نکته: پیشتر کارلوس کیروش سرمربی وقت تیم ملی ایران هم برای حل مشکل چند بازیکن به نظام وظیفه مراجعه کرده بود.

منبع: ورزش سه

728732