هوای اصفهان در یک شهرستان در وضعیت بنفش قرار دارد

شاخص کیفی هوا در شهر خمینی شهر بنفش و در پنج منطقه و دو شهر استان قرمز است.
تصویر هوای اصفهان در یک شهرستان در وضعیت  بنفش قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوا در شهر خمینی شهر با عدد ۲۵۱ AQI به رنگ بنفش و در وضعیت بسیار ناسالم و در ایستگاه‌های احمدآباد با عدد ۱۶۷، خرازی ۱۷۱، زینبیه ۱۵۶، کاوه ۱۵۳ و ولدان ۱۵۲ و شهر‌های کاشان ۱۵۶ و شاهین شهر ۱۵۲ AQI به رنگ قرمز وناسالم برای عموم است.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های دانشگاه صنعتی با ۱۲۰، رهنان ۱۳۲، فرشادی ۱۲۸، کردآباد ۱۴۳ و شهر‌های زرین شهر ۱۳۸ و سگزی با ۱۳۰ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در پارک زمزم با ۹۲، رودکی ۷۱، سپاهان شهر ۹۴، فیض ۹۴، میرزا طاهر ۹۰ وشهر‌های مبارکه با ۷۹ و نجف آباد ۸۱ AQI در وضعیت قابل قبول است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز و فردا کانون‌های گردوخاک داخلی در مناطق شرق و شمال استان فعال است و این شرایط سبب افزایش غلظت آلایندگی هوای مناطق مرکزی از جمله کلان‌شهر اصفهان و شهر‌های مجاور می‌شود.

از امروز یک تا دو درجه سانتی گراد از گرمای هوا کاسته می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

728470