مدیریت بحران به تهرانی ها هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم گرما و افزایش نسبی دما در این استان، در خصوص گرمازدگی افراد به ویژه سالمندان و اطفال طی روز‌های شنبه و یکشنبه هشدار داد.
تصویر مدیریت بحران به تهرانی ها هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعد از ظهر پنج شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه، ششم تا روز یکشنبه هفتم مردادماه در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق مرکزی شاهد مخاطره گرما خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص خطر گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، اطفال و سالمندان هشدار داد و عنوان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران این است که در روز‌های اعلان هشدار گرما، افراد به ویژه گروه‌های حساس به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت حضور در فضای باز، حتماً جهت محافظت پوست و چشم خود در برابر گرما و اشعه مضر خورشید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند.

وی در خصوص عدم نگهداری کودکان یا سالمندان در وسیله نقلیه پارک شده و خاموش هشدار جدی داد و عنوان کرد: در برخی موارد طی سال‌های گذشته شاهد این بی احتیاطی‌ها بوده ایم که ضروری است در این زمینه هشدار داده شود و افراد به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

یزدی مهر با تاکید به مردم و شهروندان استان تهران در خصوص پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین، گفت: ضروری است که افراد به طور منظم مایعات بنوشند و ضمن خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، در طول روز پنجره‌ها را بسته نگه دارند و از تابش آفتاب به داخل منزل جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق نیز تاکید و عنوان کرد: با توجه به احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبور‌های عسل ضروری است که تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی جهت افزایش رطوبت در سطح باغ‌ها برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها در دستور کار بهره برداران قرار بگیرد.

وی در ادامه نیز در خصوص وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان از امروز پنج شنبه چهارم تا روز دوشنبه هشتم مردادماه نیز هشدار داد و افزود: به افرادی که در مناطق مرتفع کار می‌کنند توصیه می‌شود در مدت مذکور از حضور در ارتفاعات خودداری کنند و ذینفعان نیز نسبت به مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست اقدام نمایند.

منبع: میزان

728067