آغاز به کار سامانه اشتغال‌زایی سازمان بهزیستی کشور

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی با اشاره راه اندازی سامانه اشتغال این سازمان خبر داد.
تصویر آغاز به کار سامانه اشتغال‌زایی سازمان بهزیستی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم افتتاح ۸هزار و ۸۰ پروژه واگذاری مسکن، افتتاح و مراکز و اشتغال زایی سازمان بهزیستی با شعار نهضت حسینی صبح امروز با حضور علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی و معاونین وی در سازمان بهزیستی برگزار شد.

محسن ایروانی، معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی با اشاره راه‌اندازی سامانه اشتغال این سازمان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موارد موردنیاز برای مدیریت، بانک اطلاعاتی است و سامانه اشتغال بهزیستی دارای پنج فاز است که فاز اول آن ارزیابی و نیازسنجی است که به صورت آزمایشی به مدت دو هفته در یکی از استانها افتتاح میشود و اجرای سراسری آن در ۴۵ روز صورت می‌گیرد که به دنبال آن بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را داریم.

وی به تشریح فاز دوم این سامانه اشاره کرد و گفت: فاز دوم سامانه ۹۰ درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری است و شهریورماه تمامی خدمات اشتغال در سامانه ثبت می‌شود. سامانه سوم، چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی انجام می‌شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی در ادامه به تشریح ویژگی‌های این سامانه پرداخت و گفت: احصا بانک اطلاعاتی از افراد غیرقابل توانمندسازی و افراد قابل توانمندسازی از منظر اشتغال، بانک اطلاعاتی افراد جویای کار و افراد شاغل تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک اشتغال و شکل‌گیری پرونده‌ها مبتنی بر سامانه، تعیین و هدایت مسیر شغلی، از مزایای این سامانه است.

ایروانی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این سامانه را فرایند محوری، پیاده‌سازی تمام مراحل توانمندسازی اقتصادی در قالب سامانه شامل مراحل ارزیابی، استعدادسنجی و تعیین مسیر شغلی، آماده‌سازی شغلی، ارائه خدمات اشتغال، پشتیبانی شغلی و اتصال به سامانه‌های مرتبط عنوان کرد.معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی ابراز کرد: گامهای تخصصی برای کاربران ساده‌سازی شده و تمامی اطلاعات قابلیت تحلیل دارد. سطح بندی خدمات اشتغال در سامانه پیاده سازی شده و برخی از آسیب‌شناسی‌ها از جمله دلایل بیکاری افراد صورت گرفته است

براساس آمار سازمان بهزیستی امروز ۲هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت کشور تحویل و ۵هزار و ۴۵۸ پروژه اشتغال زایی در کشور برای این طیف از جامعه هدف سازمان راه‌اندازی شد.

منبع: فارس

717934