یک گام مهم در مسیر وحدت ملی فلسطین

رئیس دفتر روابط ملی جنبش حماس بیانیه پکن را یک گام مثبت در مسیر دستیابی به وحدت ملی فلسطین دانست و اهمیت آن را از نظر مکان و دولت میزبان مهم ارزیابی کرد.
تصویر یک گام مهم در مسیر وحدت ملی فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسام بدران» رئیس دفتر روابط ملی و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: بیانیه پکن یک گام مثبت در مسیر دستیابی به وحدت ملی فلسطین است و اهمیت آن از نظر مکان و دولت میزبان مهم است زیرا ما در مورد چین سخن می گوییم که از وزن بین المللی برخوردار و موضع آن در حمایت از مساله فلسطین محکم است.

وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) از توافق گروه‌های فلسطینی با تشکیل دولت آشتی و صدور بیانیه مشترک در پایان نشست دو روزه در پکن خبر داد.

به نقل از ایرنا بدران از تلاش های فراوان چین برای رسیدن به این توافق قدردانی کرد و افزود: پکن باتوجه به وزن و جایگاه خود برای اولین بار در این مسیر حرکت می کند و این چیزی است که ما به عنوان یک فلسطینی برای مقابله با سیاست انحصار طلبی آمریکا در قبال مساله فلسطین نیاز داریم زیرا دولت آمریکا در برابر هرگونه اجماع ملی فلسطینی ایستاده است و کاملاً مغرضانه عمل می کند و حتی در جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم ما شریک است.

وی افزود: این توافق در زمان مهمی انجام می شود زیرا مردم فلسطین در معرض جنگ نسل کشی به ویژه در نوار غزه قرار دارند.

عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: مفاد بیانیه رسمی امضا شده توسط گروه های فلسطینی مشخص است و چیزی نیست که از دیروز تدوین و منتشر شده باشد.

بدران گفت: گروه های فلسطینی شرکت کننده در نشست پکن به مردم فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه به خاطر این مقاومت و پایداری درود فرستادند و از مقاومت فلسطین که برای گرفتن حق طبیعی ما در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش می کند، قدردانی کردند.

وی اظهار داشت که گروه های فلسطینی در نشست پکن در مورد خواسته های فلسطینیان در رابطه با پایان دادن به جنگ و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و آتش بس و خروج کامل ارتش رژیم اسرائیل از نوار غزه، امدادرسانی و بازسازی توافق کردند.

عضو دفتر سیاسی حماس، تشکیل یک دولت اجماع ملی فلسطینی برای اداره امور مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و نظارت بر بازسازی نوار غزه و مهیا کردن شرایط برای انتخابات را از مهمترین محورهای این توافق بیان کرد و افزود: این همان موضع حماس بود که از اولین هفته های نبرد آن را ارایه و درباره آن فراخوان داد.

وی تاکید کرد: از نگاه حماس، این راه حل بهترین و مناسب ترین راه حل ملی برای وضعیت فلسطین پس از جنگ علیه غزه و سدی غیرقابل نفوذ در برابر همه مداخلات منطقه ای و بین المللی است که به دنبال تحمیل شرایطی برخلاف منافع مردم ما در اداره امور فلسطین پس از جنگ هستند.

بدران اشاره کرد که گروه های فلسطینی شرکت کننده در نشست پکن بر مقابله با توطئه های رژیم اشغالگر اسرائیل و مقابله با هتک حرمت مستمر مسجد الاقصی و مقابله با تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس تاکید کردند.

به گفته وی، آنها همچنین بر حمایت همه جانبه از اسیران زن و مرد فلسطینی که در زندان های دشمن صهیونیستی بصورت وحشیانه با آنها رفتار می شود و از حداقل حقوق انسانی و قانونی برخوردار نیستند، تاکید کردند.

منبع: ایرنا

717804