حمایت قاطعانه چین از مردم فلسطین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه پکن از کشورهای خاورمیانه برای به دست گرفتن سرنوشت خود حمایت می‌کند، تاکید کرد: ما قاطعانه از مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع خود حمایت می‌کنیم.

تصویر حمایت قاطعانه چین از مردم فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، مائو نینگ در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر اینکه مسیر آشتی و وحدت میان فلسطینیان هموار نخواهد بود، اظهار داشت: کلید حل این مساله میان گروه‌های فلسطینی، «تقویت اعتماد»، «حفظ مسیر درست» و «پیشروی گام به گام» است و تنها با ایجاد اجماع مستمر و عملی ساختن آن می توان روند آشتی را عملی‌تر و وحدت داخلی را متحدتر کرد.

وی با اشاره به اینکه صلح یک شبه به دست نمی‌آید، افزود: تا زمانی که در مسیر درست باشیم، باید بی‌امان به حرکت خود ادامه دهیم و هرگز ایمان خود را از دست ندهیم.

مائو نینگ با تاکید بر اینکه فلسطین اصلی‌ترین مساله خاورمیانه است، تصریح کرد: چین هیچ منافع خودخواهانه‌ای در این مساله ندارد و ما انصاف را ارج می‌نهیم و از عدالت دفاع می‌کنیم.

این دیپلمات چینی همچنین خاطرنشان کرد: پکن قاطعانه از مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع خود حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ما همچنین از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم تا سرنوشت خود را به دست بگیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین خاطرنشان کرد: چین به اجرای طرح ابتکار امنیت جهانی و کمک بیشتر به صلح و ثبات در ز، ادامه خواهد داد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین اوایل روز گذشته (سه‌شنبه) در پایان نشستی ۲ روزه در پکن از توافقنامه منعقد شده توسط ۱۴ گروه فلسطینی بر سر ایجاد «دولت موقت آشتی ملی» در نوار غزه پس از جنگ خبر داد.

پکن در ماه آوریل گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۳)، میزبان دور اول دیدارهای مقامات فتح و حماس برای دستیابی به توافق بود.

منبع: ایرنا

727941