امیدواری رئیس پژوهشگاه رویان به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در آینده

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: امروزه در کنار اتاق عمل فضای تمیز برای تولید سلول تجهیز می‌شود؛ بنابراین با پروتکل‌های جدید می‌توانیم نویدبخش امید به آینده در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج باشیم.
تصویر امیدواری رئیس پژوهشگاه رویان به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالحسین شاهوردی در همایش پانزدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان با موضوع ویرایش ژنوم و قدرت شگفت‌انگیز DNA با ابراز خرسندی از حضور پرشور پژوهشگران داخلی و خارجی گفت: پژوهشگاه رویان سعی دارد با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز مختلف کشور به موضوعات علمی روز بپردازد و این فرصتی است که جوانان ایرانی از اقصی نقاط ایران با زبانی روان‌تر جنبه‌های علم زیست پزشکی را مطالعه و بررسی کنند و بیاموزند.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست‌ها زمینه‌ساز ایجاد انگیزه برای پژوهشگران و متخصصین جوان باشد و استمرار این برنامه‌ها را برای پیشرفت علم پزشکی و آینده پزشکی کشور، دارای اهمیت بسیار توصیف کرد.

شاهوردی یادآور شد: هدف از این گردهمایی دنبال کردن مباحث روز و آینده‌پژوهی است؛ آینده پزشکی، مهندسی بافت، پزشکی بازساختی، ژن‌درمانی و سلول درمانی است.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: خدا را شاکرم با تلاش پژوهشگران و تیم تخصصی اتفاقات جدیدی در حال رقم خوردن است و با درستکاری ژنوم و تولید داروهای جدید گره‌هایی باز شده و این‌ها دستاورد و ارزش‌افزوده بسیاری برای کشور دارد.

در ادامه این رویداد آموزشی، امیر امیری یکتا، دبیر علمی پانزدهمین مدرسه تابستانه رویان گفت: با توجه به رسالت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، تمرکز این دوره از مدرسه تابستانی رویان بر موضوعات جذاب با چشم‌انداز درمانی است.

در پانزدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان، پژوهشگران حاضر به مدت چهار روز (اول تا چهارم مردادماه)‌ به‌ صورت تئوری و عملی برای درک بهتر از مهندسی ژنتیک، ویرایش ژنوم، کاربردهای ژنتیک و ویرایش ژنوم در صنعت کشاورزی آموزش می‌بینند و اساتید آخرین یافته‌های علمی این حوزه را در اختیار شرکت‌کنندگان می‌گذارند.

منبع: ایرنا

717756