آتش سوزی در جنگل های کهکیلویه و بویر احمد

بخش وسیعی از جنگل‌های شلال دون باشت از ظهر امروز(یکشنبه)طعمه حریق شده است و هم مدیر منابع طبیعی این شهرستان اعلام کرد که برای مهار آتش نیازمند کمک فوری و نیروی بیشتر مردمی و امدادی هستیم.

تصویر آتش سوزی در جنگل های کهکیلویه و بویر احمد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهراب عبدی روز یکشنبه افزود: آتش‌سوزی جنگل و مراتع شلالدون باشت ساعت ۱۴امروز (یکشنبه) به دلیل نامعلومی شروع شد.

وی ادامه داد: با توجه به آتش سوزی منطقه سخت گذر پیچاب در روز گذشته نیروهای منابع طبیعی خسته و توان مهار آتش را ندارند و به همین دلیل به نیرو های تازه نفس برای مهار آتش منطقه شلالدون نیاز است.

عبدی ابراز کرد: منطقه سخت گذر پیچاب روز گذشته طعمه حریق شده بود که صبح امروز از سوی نیروهای محلی، ستاد بحران و نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

وی ادامه داد: بیش ۱۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی، تعدادی از کوهنوردان و اعضای مدیریت ستاد بحران باشت در مهار آتش منطقه سخت گذر پیچاب تلاش کردند.

عبدی ابراز کرد: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در ارتفاعات منطقه شلالدون را هم اکنون دشوار کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به تلاش‌ بسیار نیروهای اعزامی در هوای گرم کنونی، هرچه سریعتر این آتش‌سوزی مهار شود.

عبدی گفت: این روزها بی احتیاطی های گردشگران و جوامع محلی موجب بروز آتش سوزی های پیاپی می شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه شلالدون باشت در خرداد امسال طعمه حریق شد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

منطقه شلالدون از توابع بخش بوستان شهرستان باشت در کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیباترین مناطق گردشگری این استان است که در کیلومتر ۲۰ جاده"گچساران به باشت" قرار دارد.

منبع: ایرنا

717462