آتش دوباره به جان ۱۶ هکتار از مراتع اصفهان افتاد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام مراتع مهر پهن شهر کمه واقع در بخش پادنای وسطی شهرستان سمیرم و یک هکتار از مراتع روستای بادجان شهرستان فریدن طعمه حریق شد.
تصویر آتش دوباره به جان ۱۶ هکتار از مراتع اصفهان افتاد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: ساعت 12 ظهر امروز 15 هکتار از مزارع گندم و بادام مراتع مهر پهن شهر کمه واقع در بخش پادنای وسطی شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

وی افزود: پس از ۳ ساعت تلاش عوامل محلی، شهرداری، نیروهای مردمی و آتش‌نشانی حریق مهار شد.

شیشه‌فروش گفت: در اثر این حادثه ۶ هکتار از مزارع گندم، ۵ هکتار مزارع بادام و ۴ هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: علت حادثه افزایش دما و عوامل انسانی ارزیابی شد که به علت وزش تندباد حریق گسترش یافت.

وی بیان کرد: در حادثه‌ای دیگر وقوع حریق در یک هکتار از مراتع روستای بادجان شهرستان فریدن ظهر امروز با تلاش نیروهای محلی و عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی منطقه مهار و کنترل شد.

شیشه‌فروش بیان کرد: روز گذشته هم به علت شدت گرما حریق رخ‌داده در ۳ هکتار از مراتع روستای بسینان شهرستان بویین میاندشت مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: علت تمامی حوادث فوق عوامل انسانی اعلام شد که باتوجه‌به افزایش دما و وزش تندباد گسترش یافت.

وی افزود: دراین‌رابطه و باتوجه‌به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما و به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تأکید می‌شود گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن‌کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاکردن ته‌سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب‌معدنی، کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌های خودداری کنند.

شیشه‌فروش گفت: کشاورزان و باغداران از آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسوولان محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.

منبع: فارس

728260

سازمان آگهی های پرسون