رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان:

معتقدم تمام درآمدهای شهرداری این کلان‌شهر پایدار است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقدم تمام درآمدهای شهرداری این کلان‌شهر پایدار است و به‌هیچ عنوان تراکم‌فروشی نداریم.
تصویر معتقدم تمام درآمدهای شهرداری این کلان‌شهر پایدار است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: زمانی که شورای ششم روی کار آمد، به‌هم ریختگی بسیاری به‌وجود آمده بود که علت آن قوانین جدید مجلس بود، از این‌رو مجبور بودیم مدلی را طبق قانون جدید تعریف کنیم که در همین راستا موضوعات توافق و رابطه از چرخه صدور پروانه ساختمانی حذف شد.

وی با اشاره به پروژه‌ها و فعالیت‌های مدیریت شهری اصفهان افزود: احداث ادامه خیابان زاهد به‌عنوان یکی از مطالبه ۵۰ ساله شهروندان در دستور کار مدیریت شهری است، همان‌طور که میدان امام علی (ع) مصوبه داشت و باید اجرا می‌شد و دو ساله اجرا شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در زمینه تأمین آب فضای سبز دچار مشکل هستیم، به‌همین دلیل میزان قابل توجهی از آبیاری با پساب فاضلاب شهری شاهین‌شهر، سپاهان‌شهر و شمال شهر انجام می‌شود؛ در واقع حوزه خدمات شهری با چنگ و دندان در حال حفظ فضای سبز است.

حاج‌رسولی‌ها گفت: سال گذشته حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری این کلان‌شهر بود که حدود هفت هزار میلیارد تومان آن از حوزه ساخت‌وساز تأمین شد.

وی ادامه داد: هر خدمتی که در شهر ارائه می‌شود، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن را اداره کل امور مالیاتی دریافت می‌کند که چهار درصد آن سهم شهرداری برای اداره شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدم تمام درآمدهای شهرداری این کلان‌شهر پایدار است و به‌هیچ عنوان تراکم‌فروشی نداریم، در واقع در دوره نخست شورای اسلامی شهر مصوب کردیم عوارض ارزش‌افزوده که در چندین شهر جهان به‌ویژه یکی از شهرهای کانادا در حال اجرا است، دریافت شود که این عوارض نوعی درآمد پایدار محسوب می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها گفت: با تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر اصفهان کد ارتفاعی مشخص شده است که مالک می‌تواند تا دو طبقه را رایگان ساختمان‌سازی کند و بیشتر از دو طبقه تا کد ارتفاعی پلاک را با پرداخت عوارض بسازد.

وی افزود: این عوارض هر سال توسط شورای اسلامی شهر تصویب می‌شود و به‌صورتی نوشته شده است که با قیمت منطقه‌بندی رابطه مستقیم دارد و عدالت برقرار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هر خدمتی که در شهر ارائه می‌شود، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن را اداره کل امور مالیاتی دریافت می‌کند که چهار درصد آن سهم شهرداری برای اداره شهر است، البته عوارض دیگری همچون نوسازی نیز دریافت می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۳۴ درصد درآمد عوارض ساختمانی، حدود ۳۵ درصد عوارض ارزش افزوده و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نیز سهم مشارکت‌ها است تا با فعالیت‌های اقتصادی، بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

منبع: ایمنا

717097