محکومیت هتک حرمت «مسجدالاقصی» توسط مقاومت فلسطین

گروه های مقاومت فلسطین، هتک حرمت «مسجدالاقصی» توسط «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را نشانه پیشرفت توطئه اشغالگران در یهودی سازی و تسلط بر مقدسات امت اسلامی دانستند.
تصویر محکومیت هتک حرمت «مسجدالاقصی» توسط مقاومت فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای، یورش وزیر تندروی صهیونیست به مسجدالاقصی را یک گام تحریک آمیز و اقدام خطرناک و در راستای یهودی سازی مسجدالاقصی دانست.

حماس در بیانیه خود تاکید کرد که ملت مقاوم فلسطین که در مقابل جنایت ها و تجاوزهای اشغالگران در سرزمین فلسطین مقاومت می کنند، اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی را به صهیونیست ها نمی دهند.

جنبش حماس از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست، برای پایان دادن به این تجاوزهای هدفمند به نخستین قبله مسلمانان، اقدام فوری و جدی و رژیم اشغالگر را وادار به توقف جنایت یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و سراسر فلسطین اشغالی کنند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه ای سکوت دولت های عربی و اسلامی در قبال تجاوزهای مستمر به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در بیانیه این جنبش آمده است که تجاوز جدید بن گویر به مسجدالاقصی، نشان دهنده خطر بزرگی است که در انتظار این مکان مقدس است.

جنبش مجاهدین از ساکنان کرانه باختری، قدس و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی فلسطین خواست تا با این توطئه به مقابله برخیزند و از امت اسلامی درخواست کرد که با فشاربر رژیم هایی که روابط خود را با صهیونیست ها عادی کرده اند، آن ها را مجبور به قطع این رابطه کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را که با حمایت و همراهی نظامیان این رژیم انجام شد، محکوم کرد و آن را نشانه پیشرفت توطئه اشغالگران در یهودی سازی و تسلط بر مقدسات امت اسلامی دانست.

این جنبش فلسطینی، سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال این تجاوزها را که مقدسات، عزت، کرامت و تاریخ امت اسلامی را نشانه گرفته، محکوم کرد و از ملت های اسلامی خواست در هر مکانی به این تجاوزها پاسخ دهند و از مکان عروج پیامبر اسلام (ص) و دیگر مقدسات دفاع کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، کشورهایی را که روابط خود با صهیونیست ها را عادی سازی کرده اند، مسئول این هتک حرمت دانست و تاکید کرد: کسانی که خون زنان و کودکان فلسطین برای آن ها ارزشی ندارد، عزت و مقدسات مسلمانان نیز برای آن ها بی ارزش است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز در واکنش به یورش وزیر تندروی صهیونیست به مسجدالاقصی، آن را اقدامی خطرناک و بازی با آتش توصیف کرد.

این جنبش فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد که آنچه در مسجد الاقصی در جریان است، نه تنها هتک حرمت یک مکان دینی و مقدس ، بلکه تلاشی برای محو هویت فلسطینی آن است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین، دولت آمریکا، جامعه جهانی و رژیم های عربی را مسئول جنایت های روز افزون اشغالگران در حق ملت فلسطین و هتک حرکت اماکن مقدس دانست و این سکوت و همراهی را به معنای نشان دادن چراغ سبز به صهیونیست ها برای ادامه جنایت های خود توصیف کرد.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای بدون اشاره به نام بن گویر، یورش یک «وزیراسرائیلی» به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی یورش برد.

به طور همزمان، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی ممانعت کردند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در این باره اعلام کرد: یورش و تعرض بن گویر به مسجدالاقصی با زور اسلحه انجام شد و این وزیر تندروی صهیونیست برای دومین بار بعد از آغاز تجاوزها به نوار غزه به این مکان مقدس یورش می‌برد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش از این نیز چندین بار از صهیونیست‌ها خواسته بود که به مسجدالاقصی یورش ببرند.

منبع: ایرنا

707057