کشف بقایای مردم ثروتمند یک تمدن باستانی

باستان‌شناسانی که در «پرو» مشغول کاوش بودند بقایای افرادی را پیدا کردند که گمان می‌رود به تمدن «چیمو» ‌و طبقه حاکم تعلق داشته باشند.
تصویر کشف بقایای مردم ثروتمند یک تمدن باستانی

به گزارش سایت خبری پرسون، باستان‌شناسان در پرو بقایای افرادی را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود اعضای ثروتمند تمدن «چیمو» هستند که جامعه‌ای در دوران پیش از «اینکا» ‌ها بود که قرن‌ها در دشت‌های خشک، بین اقیانوس آرام و کوه‌های آن زندگی می‌کردند.

«رویترز» نوشت، باستان‌شناسان در مجموع بقایای یازده نفر را که گمان می‌رود حدود ۸۰۰ سال قدمت داشته باشند و به همراه گردنبند، ‌ گوشواره و دستبند دفن شده بودند، کشف کردند.

باستان‌شناسان با اشاره به زیورآلاتی که به همراه آنها پیدا شده است، معتقدند این افراد احتمالا از اعضای طبقه حاکم تمدن «چیمو» ‌ بودند.

هنوز جزئیاتی درباره موادی که برای ساخت زیورآلات استفاده شده، اعلام نشده است، اما زیورآلات مربوط به دوران «چیمو» که پیش‌تر در سایر نقاط کشف شده‌اند، اغلب از جنس برنز و طلا ساخته شده‌اند.

این اکتشاف در محوطه باستان‌شناسی «چان چان» انجام شده است که پایتخت باستانی «چیمو» ‌ بود و در فاصله کمی از شهر امروزی «تروخیو» واقع شده است. این پایتخت باستانی بیشتر به دلیل بناهای خشتی که با معماری پیچیده ساخته شده بودند و زمانی یکی از بزرگترین شهر خشتی را تشکیل داده بودند، شناخته می‌شود.

به گفته باستان‌شناسان در بقایای انسان‌های کشف‌شده شواهدی از مرگ خشونت‌بار دیده می‌شود و این افراد در نقطه‌ای از شهر دفن شده‌اند که ویژگی‌های معمول یک گورستان را ندارد.

«چیمو» ها در امتداد دشت‌های ساحلی شمال «پرو» از حدود سال‌های ۸۰۰ پس از میلاد تا ۱۴۰۰ شکوفا شدند و به خاطر هنرهای تزئینی خود از جمله سرامیک، فلزکاری و منسوجاتو همچنین کشاورزی بسیار پربار و استفاده از شبکه‌های تجاری راه دور شهرت دارند.

منبع: ایسنا

706281